Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Den hade ju iaf lite utrustning. Men "problemet" är ju priset på 2013 lagerbilar och rabatter på nya som gör begagnatmarknaden skum.
Användarvisningsbild
av Momentum
RCE skrev: Reserverar mig dock mot att det kanske endast gäller för D4 AWD.
Något Polestar för 2.0 D3/D4 tror jag inte vi kan förvänta oss
av RCE
Momentum skrev:
RCE skrev: Reserverar mig dock mot att det kanske endast gäller för D4 AWD.
Något Polestar för 2.0 D3/D4 tror jag inte vi kan förvänta oss
Nä antagligen inte. När jag frågade Mikael på Polestar Performance gällde det XC60 D4 AWD MY14 som i grund och botten är samma 2.4 liters motor som D5 och då blev svaret "ja, med start runt v32 för D4 AWD MY13 osv..."
av Peckham
Hmm, ok :)
Det är aldrig lätt att köpa ny bil, kanske ska lägga på 230k och köpa en ny, dock så är det ju Kinetic och det är lite för klent då jag vill ha bluetooth! Går det att uppgradera i efterhand?
Användarvisningsbild
av perin
Personligen tycker jag priset är i överkant när man jämför med exempelvis denna nya bil http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... volvo.aspx

Den här är ju iofs en Kinetic utrustad med det s.k. Limited Edition som innehåller bränslevärmare, baksätesvärme och eluppvärmda spolarmunstycken. Var i din situation när jag skulle byta bil fast det var en V70 jag var ute efter. Kom fram att det skiljde för lite mellan en ett par år gammal bil med "normal mycket mil" och en ny bil. Så det fick bli en helt ny V70 istället.

Edit. Tyvärr kunde jag inte länka direkt till resultatet. Men iaf, länken skulle gå till en ny V60 T3 Limited Edition för 228.900:-.
av Peckham
Tack för ditt svar!
Det verkar alltid vara lite överpris hos bilfirmor! Tack för tipset men Kinetic är i mitt tycke lite för klent utrustat!
Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]