Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Giggs skrev:Kan meddela att märket nu ersätts genom 100% goodwill från Volvo.
Ploppade upp med stor grön text till min serviceteknikers stora förvåning.
Tyvärr har de fortfarande stora leveransproblem men dom bör få in dom till Gbg på torsdag 20/6, enligt den infon jag fått från Volvo i Nässjö.
Har slutat backa upp bilen på garageuppfarten tillsvidare, vill inte ge försäljningschefen på Audi som bor tvärsöver en anledning till fyndiga kommentarer :/

Låter fint! Men var på Volvo förra veckan och inte ett endaste lilla info därifrån.
Märkesvaror är sällsynta fåglar i volvos bo...
Henrik83 skrev:Istället för att krångla med grillen så funkar dessa märken klockrent. Mitt har iaf. suttit kvar längre än vad originalmärket gjorde :D

http://www.ebay.co.uk/itm/321151440560? ... 1497.l2649

Varför kan inte Volvo själva sälja sånt? Hur svårt kan det vara verkligen att få till en ändring med detta, dem är duktiga på allt annat med detta har det verkligen inte lyckats göra något åt!!!!
Ser att många svettas över att montera ur grillen för byte av Volvologgan.

Med reservation för att det kan finnas andra varianter så vet jag med säkerhet att på V70 my 2010 finns ingen anlening att montera bort grillen (eller ens att borra bort fästnabbar). Det är bara att sätta en bred mejsel/ett brett stämjärn bakom märket och bryta loss (titta på det nya märket så syns det var verktyget ska in). Då åker det gamla väck (ev. på bekostnad av någon bortbruten fästnabb på märket, men vad gör det, det ska ändå kastas). Sedan trycker man dit det nya. Klart på någon minut.
sorsj skrev:Förstår inte varför det är bättre att först ta bort grillen; man måste fortfarande bryta på samma sätt mellan grill och märke.
Det är inte bättre. Det enklaste är att bara ta bort skyddsplasten på klistermärket och sen trycka dit det. Tar uppskattningsvis mellan 4-7sek beroende på hur svårt man har att sikta in klistermärket rakt. Vill man tjäna ännu mer tid kan man ta bort skyddsplasten medan man går mot bilen, då kan man nog få ner det till 2sek blankt med lite träning :-)-)
sorsj skrev:Förstår inte varför det är bättre att först ta bort grillen; man måste fortfarande bryta på samma sätt mellan grill och märke.
Vid borttagning av grillen syftar det givetvis på när man skall ta bort hela järnmärket, och då komma åt på baksidan där man kan haka loss piggarna som håller märket ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]