Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Katja
När jag svänger höger så hörs det thi-thi-thi från vänster fram, som om något går i nånstans. Skulle vilja ha lite tips på vad det kan vara och vad man kan kolla efter.
av Katja
Det är en -09 som snart har gått 14000. Är det krångligt att byta själv eller ska man leja bort jobbet?
av s6025t
Kolla upp först så det inte är en sten mellan bromsskölden o bromsskivan det är ett vanligt fenomen som kan höras som ett skrapande ljud när man svänger o vissa gånger låter det hela tiden
Användarvisningsbild
av rosenlorden
s6025t skrev:Kolla upp först så det inte är en sten mellan bromsskölden o bromsskivan det är ett vanligt fenomen som kan höras som ett skrapande ljud när man svänger o vissa gånger låter det hela tiden

Råkade ut för detta för ett par veckor sen, var en sten som fastnat precis så som du beskriver.. Lekte lite med dstc urkopplat på en grusväg.. 8)

Billigt att åtgärda, så hoppas det bara är en liten sten, kunde knappt tro det själv att en sån liten sak kan orsaka sånt oväsen till o från :shock:
av Katja
Hittade inget gruskorn. Men om gubben tryckte ihop kolven till oket så slutade det låta men så fort man duttade på bromsen så började det att låta igen. Är det dags att byta beläggen tro?
av Rebban
Lämnade in min idag gått 2000mil men började nu i Juni då den gått 1500mil (tog tid innan jag fick tid). När jag svänger höger så knakar hela milen som att chassit håller på att gå i bitar. Ingen på verkstaden hade varit med om detta. Men förhoppningsvis får jag svar idag vad det kan vara.
av Rebban
Det var bussningarna plus något mer som behövde smörjas upp, de har varit med om det tidigare. Nu är det tyst iaf.

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Måste det till dator för att byta bel&a[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]

Jag har läst tråden igen det var visst […]