Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Har köpt en ny d4 awd och kan känna att det uppstår svaga vibrationer plötsligt från bakvagnen på bilen. Knappt kännbara men de finns där. Kan det ha med awd:n att göra? Uppstår vid 60 och uppåt. Inte alltid men ofta. Ena stunden inget och nästa så är de där. Kan det bli obalans i axeln bak? Kändes från första milen. Tomas
av pergrein
Kan det ha med Haldex 5 att göra för när "VolvoB20" fick ny programvara till den så började den ju vibrera en hel del.
Nu hade han fått en ny pump (ska vara uppdaterad) och det blev betydligt bättre. Är det något speciellt tillfälle som är värre, i en kurva, rondell, rakt fram m.m... Ta och prova en annan bil och se om den har samma vibrationer.

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Märkte det först när jag bara låg och körde som vanligt i 70 att det började som en dov vibration från bakre delen av bilen. Men igår provade jag att köra iväg snabbt ut ur en korsning och vibrationen var lite kraftigare. Kanske helt normalt?
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Skojade du Ang kardanen? För det var lite det jag funderade över... När det gäller alltracken vet jag inte för jag har aldrig kört nån(och vill inte göra det hellerB-) )
Användarvisningsbild
av Vojje
inget skoj om kardanen, bara om Alltracken. Men om det kommer och går är det nog ngt med Haldex du känner.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Ja det är ju det det gör faktiskt. Kan dyka upp när jag släpper lite på gasen. Semestern är slut på den lokala volvoverkstan nu på måndag så det blir väl att gå in och tjöta med dem lite.

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]

Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]