Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
I min nye V60 (7000 km) kommer der en bankelyd fra motoren når jeg accelererer fra lave omdrejninger. Lyden er der kun ved driftsvarm motor. Den er ikke hørbar ved højere omdrejninger eller i tomgang. Er der nogen der har oplevet det samme eller har en ide til hvad det kan være?

Vh Niels
apersson850 skrev:Det är ju en diesel. De ska väsnas. Eller är det värre än så? Har du jämfört med en annan likadan bil?
Jeg kender ingen med en motor magen til. Jeg har tænkt på at det er en diesel som jo godt kan banke lidt. Men denne lyd er så tydelig at den irriterer mit øre. Den lyder rigtig godt før den bliver driftsvarm, i tomgang og når man kører frisk. Det er kun når man for eksempel sætter farten ned før et vejbump og derefter sætter farten lidt op igen lyden er mærkbar. Lyde følger motorens omdrejninger og for mig lyder det som det kun er den ene cylinder. Lidt ligesom en ventil der klaprer.
VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]