Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! hade av toppen på min 16V Turbo häromdagen efter att ha skjutit topppackningen!
Men nu till den tråkigaste biten! Nu när jag monterat ihop allt och skulle starta bilen så tände den aldrig!
Hörde heller inte att soppa pumpen gick!
kollade säkringen till pumpen den är hel men finns ingen ström till den.
men när man vrider på tändningen så surrar det i både bränslerelät och i spridarna! :S
Har kollat alla sladdar jordpunkter och såvidare.
Tvångs matar jag ström via säkringen så går bränslepumpen!
Och så får jag inte fram någon gnista heller, tändspolen blir varm men får aldrig fram någon gnista till stiften.
Allt fungerade innan jag plockade isär den har stått i 2 veckor men nu startar den inte någon som kan veta felet?
Ska pröva att byta bränslerelät imorgon!
Tack på förhand!
av rid54
Ursäkta frågan, men har du kollat alla säkringar? Finns väl huvudsäkringar oxå. Även att rucka på reläer etc kan ge resultat om det är lite glappkontakt. Annars återstår ju att gå över alla kablar som kan ha rubbats, så att inga skador uppstått eller att kontaktblock har gått isär.
alla säkringar till bränsle tänning är hela. en sak jag inte förstår är att spridarna och bränsle relät surrar ihop typ tills man drar ut en kontakt antingen till lmm eller tomgångsmotorn eller liknande för har kollat över alla kontakter och jordpunkter som vart isär men blir väl att byta tändmodulen eller va den heter som sitter i skärmen och relät till bränslepumpen
Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]