Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hunterplay
Har en bifuel v70 från 2002. Motorn har pajat. Tänkte köpa en ny motor och låta en verkstad ta hand om de. Men kommer de göra att den inte längre kommer kunna gå på gas? Eller måste man då köpa en speciell motor som är just till gas? Och vad kommer en sån motor kosta
Användarvisningsbild
av Jackson75
hunterplay skrev:Har en bifuel v70 från 2002. Motorn har pajat. Tänkte köpa en ny motor och låta en verkstad ta hand om de. Men kommer de göra att den inte längre kommer kunna gå på gas? Eller måste man då köpa en speciell motor som är just till gas? Och vad kommer en sån motor kosta
Fick du reda på vad som hade hänt med den gamla motorn?
av hunterplay
Jackson75 skrev:
hunterplay skrev:Har en bifuel v70 från 2002. Motorn har pajat. Tänkte köpa en ny motor och låta en verkstad ta hand om de. Men kommer de göra att den inte längre kommer kunna gå på gas? Eller måste man då köpa en speciell motor som är just till gas? Och vad kommer en sån motor kosta
Fick du reda på vad som hade hänt med den gamla motorn?
Den gick sönder pga körning på oljebrist. Min plan e såhär; köpa ny bifuel motor runt 6-9k. som finns på bildelbasen.se

men hur går jag till väga?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Onödigt med två trådar va? Köp en motor som passar din bil. Du måste ta en motor med samma motorkod som din. Be att man skickar motorn till den verkstad du ska anlita. Verkstaden monterar den nya motorn och den är klar att brukas.

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifr&[…]