Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Nordicbilarna gick väl åt? Typ för farsan är det ju kanon med 250 lök för en ny v70.
Jag får nog erkänna att jag fallit för xenonsjukan, garvar typ åt folk som kommer i bl.a. nya Audibilar med halogen. (vilket man inte borde då de tar något hutlöst med pengar för dem eller dyra paketlösningar)
av jpennerb
BMW, Audi och MB tar bra betalt när man börjar plocka på utrustning. Vad skulle en likvärdig Audi A4 Avant kosta med samma utrustning? 330000? :roll:
av perhall
Xenon är ju dock ingen sjuka - alltså något som man liksom bara måste ha för att det är coolt - likt stora fälgar eller stor stereo eller en facelift. Xenon höjer säkerheten avsevärt och man blir mindre trött vid mörkerkörning. Visst kan halogenljus vara bra men ljuset är inte lika vitt och man blir tröttare när det är mörkt.../PH
av Johannes1975
Tack alla för era åsikter. Tycker även själv innehållet i kinetic är snålt :x. Bör ingå i standard utrustningen!!!
Tog dock en sväng förbi bilia på vägen hem. Diskuterade rent köp, dvs utan inbyte och endast vinterhjul på 16´oden fälg som extra tillbehör. Utan ens ta upp frågan på mer rabatt landade offerten på ytterligare 7% rabatt på kampanjpriset. 225 jämt är inte fy skam för v60 t3 kinetic med värme+vinterhjul. Sätter man säljare under press tror jag det går trycka ner priset ännu mer!!! Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av joel80
Jagg fick ca 9% på en Dynamic Edition V70 D3 i vintras. Blev också erbjuden ca 7% rabatt först men efter att ha dealat lite med 2 olika leverantörer fick jag till typ 2% extra.

Glöm inte att förhandla ner räntan också om du t.ex kör ett leasingavtal.. Jag missade lite där och betalar säker 10k mer än vad jag skulle behövt under min 3-årsperiod om jag hade lyckats få ner räntan lite. :) Läropengar..

Får man inte lägga till ett paket på det här erbjudandet? Annars är ju skillnaden upp till momentum "bara" 18000kr och med rabatten du får skiljer det sig ju inte från det pris du tänkte från början... men då kanske inte limited edition-priset gäller?
av xerys2013
Johannes1975 skrev:Tack alla för era åsikter. Tycker även själv innehållet i kinetic är snålt :x. Bör ingå i standard utrustningen!!!
Tog dock en sväng förbi bilia på vägen hem. Diskuterade rent köp, dvs utan inbyte och endast vinterhjul på 16´oden fälg som extra tillbehör. Utan ens ta upp frågan på mer rabatt landade offerten på ytterligare 7% rabatt på kampanjpriset. 225 jämt är inte fy skam för v60 t3 kinetic med värme+vinterhjul. Sätter man säljare under press tror jag det går trycka ner priset ännu mer!!! Vad tror ni?
Med tanke på att priset är rätt rabatterat så kanske du inte kommer ner så mycket till, men det skadar ju aldrig att testa med o spela ut handlarna mot varandra. Sen är det väl så att bilhandlarna idag tjänar sina pengar på tillbehör, och eftersom denna utgåva knappt har någon sådan så kanske det blir svårt. MEn om han erbjuder 7% omgående utan prutning så kan du säkert få nån % till.
Tror däremot du har större chans att pruta på ev tillbehör som du köper till, om du nu kan välja till något.

men ring runt, upplands Motor, Bilia, Bra bil. Säg att du väljer till försäkring på volvia så blir du deras guldgosse. Ha dem ett år, o leta vidare sen.

Pratar vi alltså färdiga lagerbilar med omgående lev?
av Johannes1975
Tack igen för alla tips och ideer. Det går inte alls lägga till några färdiga paket från fabrik (som momentum och framåt) på denna limited edition. Endast eftermonterad tillbehör på verkstad är möjlig. Dock är det en beställningsbil med 6-8v leveranstid. Jag är sugen slå till på en röd. Nu ska det vara en bil till familjen för vardagen, åsikter? Så inget behov av avancerad och dyr utrustning!
av Lövet
Kör. Bilen i sig är väldigt trevlig och all basutrustning finns ju.
av xerys2013
ang tillbehör så kan jag ju bara nämna det jag inte skulle vilja vara utan. Osäker på vad som monteras i fabrik samt vad som moteras i bilhall. Tillvalen ligger ej i någon speciell ordning
* Nyckellöst
* Backvarnare
* Tonade rutor
* Elinfällbara backspeglar (Exakt vad jag behöver dem till kan jag inte svara på, men det känns som bilen blir nån cm smalare när man parkerar utefter en gata.
* 7" skärm, ett måste!
* Lastrumsmatta (Den ska du få på köpet :) )

Tillval som jag saknar
* Hastighetsberoende servo
* Drag
* Elstol

Läs tillbehörskatalogen, där finns massa onödigt lulllull som skapar "Ha-begär"...

Jag hade inte valt röd. (Nu vill jag inte ha massa påhopp av folk med just röda bilar) Kolla på blocket. Sök på V60/s60 och sortera på billigast. 8 av 10 är röda, typ.. Till den dagen du själv ska sälja den. Själv kör jag svart och det kan jag egentligen inte heller rekommendera så länge du inte gillar att tvätta den en gång i veckan. Svart e snyggast när den e ren, men blir skitig jäkligt snabbt.
Nästa bil blir nått ljust, electric silver e grym!
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag dyker in lite i tråden, med tanke på detta med tillbehör.
Hastighetsberoende servo, ordagrant så förstår man ju vad det är men är den funktionen så viktig utöver hederlig servo?

Det jag har i min nuvarande V50 och inte kommer kunna vara utan framöver är (det jag kan komma på på rak arm förstås):
Xenon
Farthållare
Sportchassi
Aux
Dolt drag
Elstolar med minne förare + passagerare
High Performance-stereon
R-design
Barnlås till fönster
Barnstol i baksätet (vilket gör R-designsäten omöjliga av nån märklig anledning)
Avstängningsbar krockkudde
Backsensorer

Något jag önskar i framtida bil utöver ovanstående:
Taklucka
Elinfällbara speglar (sjukt onödigt, men säkert praktiskt då och då)
USB
Bluetooth
Premium Sound + subwoofer
7" skärm

Kör idag en 1.8F och visst är den behaglig att köra när man sitter själv i bilen och skatten är ju billig. Förbrukningen? Not so much. Men en etanolare verkar vara det enda som gäller om frugan ska bli nöjd så en T4F vore ju på sin plats men det finns en, EN beggad på blocket..

Något sådant.. Plötsligt stack priset iväg en bit..
Och jag kan inte förstå varför det finns så få färger att välja mellan till V60 (även fast de nya modellerna verkar fått lite mer att välja på om jag minns rätt).

Gällande den röda färgen, visst är den snygg men varenda jävel kör ju den! Min mors förra V70 och XC60, båda röda. Hennes nya Clio? Röd...
(Vad mitt inlägg tillför till tråden vet jag inte riktigt men tankarna går åt att skaffa en V60 om något år och det är alltid intressant att diskutera tillbehör med mera.)

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]

Jag kikar på att eventuellt köpa en beg[…]

Dags att byta fästet men blir fundersam att s[…]