Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peckham
Nu behöver jag er hjälp, är riktigt sugen på den här http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V ... m?ca=7&w=3
men vad tycker Ni om priset?
Pendlar 6 mil varje vardag(30mil/vecka) typ, skulle ja tjäna på en Diesel? Just nu har ja en T5a så gå ner till T2 känns ju inte aktuellt om någon har förslag på någon billig bil ;) Momentum är även det lägsta ja kan tänka mig!

Hjälp och tips uppskattas!
av otown
Prismässigt för dyr enligt mig ,en kompis blev erbjuden 165000 för en v60 t3 momentum av en bilhandlare, gått ca 3000mil o lite extragrejer, så njae tycker den e dyr, ang T2 så e de nog bättre med en D2, visst, lite dyrare med starkare motor o drar mindre =)

Tack för mig
av xerys2013
Personligen så tycker jag det e på tok för dyrt. Finns ju D3:or med mindre mil för under 200, summum. Pendlar du 6 mil om dan så skulle jag rekommendera dieseln o i d3:an finns det tillräckligt med kraft enligt mig. Att du sen får skinn, elstolar mm kan väl inte vara en nackdel :D
av Peckham
Tack för era svar :) får ta mig en titt på D3-D4, men är det bra drag i D3 eller är det inte lite klent ändå?

Edit : Går det att trimma en D3:a?
av RCE
Ska du ha lite drag i bilen så bör du nog minst välja en D4 i mitt tycke och om du väljer D4 AWD är det samma motor som D5 fast annan mjukvara. Dessutom vet jag att man på XC60 avser att lansera Polestar optimering för D4 My13 runt v32 och sedan fortsatt med ett modellårs förskjutning, borde ju bli samma på V60 tycker man. Reserverar mig dock mot att det kanske endast gäller för D4 AWD.

Ang. objektet i annonsen håller jag med övriga.
av xerys2013
D3-D4 e samma lika om vi pratar D3 my11-13 vilket jag antydde i mitt tidigare inlägg.
D4 räcker gott och väl för de flesta. Har man sen lite sinne för det ekonomiska så spar man en spänn eller 2 med den motorn jämfört med D5. Fast pratar vi D4 så får du lägga på ca en hundring på bilbudgeten.

Intressant med polestaren.. Hoppas du har rätt! :P
av perhall
D3 MY12 går bättre än MY11: bredare register, ej lika tom i botten.
Tycker det är en fin motor, går mjukare och tystare än D5 och har riktigt bra drag på de varv man oftast befinner sig.
Skillnaden mellan MY11 och MY12 märks tydligt! Även DRIVe och T4 förbättrades.
PH
av perhall
Priset låter galet högt, tycker jag. En T4 är rejält mycket snålare och nästan lika pigg så 2,0T måste ses som en mindre attraktiv motor!
PH
av Peckham
Tack så jättemycket för hjälpen!! Era svar gör detta forum så jäkla bra! :)
Lutar åt att jag får börja leta V60 D3 (Momentum som lägst)
Skulle någon råka se en till ett bra pris hojta gärna till :)
av perhall
D3 MY12 går finfint i V60! Kanske inte sparar jättesummor jämfört med en T4 (skulle tro att D3 drar ca 20% mindre men ju har lite högre skatt och servicekostnader) men det är bra mycket mer drag i den om man kör på normala varvtal!
PH
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]