NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då får du hålla ögonen efter kabelbrott i bakluckan, trasig nivåreglering samt trasig antennförstärkare. Samtliga mer eller mindre standardfel på E61 och kostar cirka 10.000kr styck att fixa.
av Enwac
Hej alla !
Pojken min har en V50 r-design med lilla etanol motorn på 140hk My10.
Nu vid 7000mil så har höger hjullager kastat in handduken men i övrigt inga andra fel på bilen förutom att 140hk är alldeles för klent med en typ täckt kärra bakom lånade den då vi flyttade.
Inga problem med stols sömmar osv osv när eller under vilket modell år ryckte Volvo upp kvaliteten ??
Eller har grabben bara haft tur med sin V50.
av Lövet
Enwac skrev:Eller har grabben bara haft tur med sin V50?
Problemen har aldrig varit så stora som vissa (företrädesvis de som aldrig ägt någon eller ägare av "riktiga Volvos") försökt få det till.
Tidigare kunde man ju se besiktningsstatistik på bilprovningens hemsida för att få en någorlunda bra bild av en viss modell. Visst det kunde vara en del ägarrelaterade fel som lätt kunnat avhjälpas där men finns det någon sajt som listar styrkor och svagheter på bilar i Sverige idag?
Tyvärr försvann den databasen när Bilprovningen styckades upp i 3 delar.
En släkting till mig har haft 2 V50 sedan 2005. Först en T5 MY05 som byttes efter 14 000 mil och 3 år. Den hade han ett fel med, ena bältet bak satte bältesförsträckaren fast. Det var det hela. Därefter hade han en Honda 2008-2011 (som bland annat började brinna lite lätt under sin tid hos honom). Därefter tillbaka till V50, denna gången D4 och MY11. Och den hade ett mjukvarufel som gjorde att kupéfläkten spökade lite i början, garantijobb. I övrigt har den nu passerat 10 000 mil och går fortfarande som en klocka. Så jag skulle inte säga att det är dåliga bilar alls. Inte om jag jämför med vad andra bekanta med bilar i samma storleksklass (till exempel Kia C'eed) råkat ut för.
Guuud vad jag hatar min bil, i morse när jag starta den fungerade inte stereon!?!? Fungerade klockrent igår kväll... 2,5år gammal bil och stereon slutar fungera? herregud
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]