Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av SEpaket
Jag blev påkörd bakifrån (och fick en tillhörande whiplash som souvenir) av en tanta som såg ut som ett penntroll. Hur f-n kör kärringar med fula frisyrer egentligen?

(Nej, jag brukar inte uttala ordet kärring normalt, men en kronisk smärta i min nacke ger en viss bitterhet mot personen som gav mig den.)
av SEpaket
XC90_Executive skrev:Kör som luffare? En polis riskerar sitt liv för att komma fram snabbt och rädda någon annans liv....

En undran - alla dom som pratar skit om poliser, vart ringer dom när dom behöver hjälp? blir hotade? Misshandlade? Haft inbrott?
Ghostbusters?

Jag håller med dig, polisen har nog inte som mål att varken jävlas eller öka antalet trafikdöda. Med tanke på hur många idioter jag sett som inte kan bereda väg för utryckningsfordon så undrar jag generellt hur poliserna står ut med alla idioter bakom ratten. Man kan ju knappast avbryta sin utryckning och bötfälla folk för att hindra utryckningen.
av SEpaket
oldtimersmc skrev:
torbjorn_75 skrev:
oldtimersmc skrev:Skall de köra fort så skall de påkalla fri väg dvs blåljus + ev siren om situationen kräver det.
nwt.se: Fråga polisen

Får ni köra för fort utan blåljus?

Fråga: Får polisen köra för fort utan att vare sig blåljus eller siren är påslagna?
/ M77
Svar: Polisen får köra för fort och bryta mot andra lokala trafikföreskrifter under tjänsteutövning utan att använda larmanordning.
Håkan Eriksson
Chef Trafikenheten

JAG Kan försäkra dig om att Jag och Håkan Eriksson inte har samma uppfattning om vad som är ok eller inte
Och sen så har det inte med fallet att göra. "polisen får göra det som krävs för att de skall kunna utöva sin tjänste utövning" men INTE riskera andras liv och hälsa. Vilket man uppenbarligen gjorde i det här fallet.
Nu är det så att Håkan citerar en populär och trevlig liten skrift som kallas "Svea Rikes Lag". Polisen har under tjänsteutövning rätt att bryta trafikregler utan varningssignaler. Och ibland kräver en situation att man inte hörs, eftersom gärningsmannen kan sticka eller liknande. Då går man tyst mot målet för att kunna utföra sitt arbete.

Får jag fråga, står det något här om att poliserna krockade och någon dog? Nej, det gör ju faktiskt inte det. Alltså kan man rent teoretiskt säga att det är en tolkningsfråga om polisen riskerade någons liv eller inte. Din tolkning vet vi. Jag var inte där och kan inte uttala mig.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Stefans 968

Slipgrund och första lager färg. IMG_12[…]

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]