Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ravi
Tycker ändå att de kör mycket dåligt!
Varit med och sätt mycket fel som de gör i trafiken
Användarvisningsbild
av vetten
Jo :( En gång när jag inte hann undan så blev jag undanknuffad av en brandbil och fick en skada på bakre kofångaren, men det tog dom på sej senare när jag åkte till brandstationen och påtalade det och deras försäkringsbolag tog allt utan att bråka, tror inte att snutens bolag tagit det lika lätt faktiskt efter att ha hört vad andra fått ta för det polisen ställt till med ?:-/

Tycker fortfarande att det MÅSTE finnas ett speciellt körkort för att få köra utryckning och att denna utbildning måste vara ett krav på ALLA som ska få köra akuta utryckningar.
av Lagesson
Kär själv utrycknings fordon och det hänger mycket på hur trafiken runt omkring beter sig. En del blir ju hyper nervösa så fort det dyker upp blåljuslampa i bakspegeln. En del tvärnitar och kommer man då men brandbil så tar den en stund att få ner farten. Sen har man alltid ansvar när du på kallar fri väg. Det bästa är att som trafikant bibehålla sin hastighet så är det mycket lättare för oss som kör utryckning att ta oss fram på ett säkert sätt. Sen vill jag även ge ett litet reprimand till alla som kör förbi olycksplatser att sakta ner var ute senast inatt på en älgolycka och när man står på 90 väg och folk kommer som galningar ( gäller inte alla) trots man står med blåljus på 50km/h känns sakta i bilen men inte när man står på vägen och jobbar.
/Jonas
Användarvisningsbild
av Micce1980
Och tvärtom på motorväg när det hänt en olycka på mötande sida. Sakta inte ner (iaf inte mycket) och titta inte så mycket. Allt för ofta händer det olyckor på båda sidor av motorvägen för att folk ska sakta ner och se vad som hänt. Det finns inget att se om blåljus redan är på platsen, behåll koncentrationen som om inget hänt. Men se extra framåt, möjligheten finns att det ligger delar på din sida vägen.
av llesrof
Micce1980 skrev:Och tvärtom på motorväg när det hänt en olycka på mötande sida. Sakta inte ner (iaf inte mycket) och titta inte så mycket. Allt för ofta händer det olyckor på båda sidor av motorvägen för att folk ska sakta ner och se vad som hänt. Det finns inget att se om blåljus redan är på platsen, behåll koncentrationen som om inget hänt. Men se extra framåt, möjligheten finns att det ligger delar på din sida vägen.
Ja, där satte du fingret på ett fenomen jag reagerat på. Är det en väg med mittbarriär och vi möter ett blåljus, så saktar många ned i den filen vi färdas i.
av llesrof
picko skrev:poppis här i stan är blåljus köra fort som fn in på macken ta en korv sedan snacka lite skit och iväg igen händer för ofta för att det skulle vara avblåsta utryckningar. Dock är snutarna överlag jäkligt ok här i stan. Blivit haffad några ggr när det gått lite brett i någon kuva "fågelkvitter" så brukar dom säga det gick lite fort där ta det lite lugnt och sedan gnälla lite på kanelbullen under huven. 2ggr har dom sagt du har inte funderat på drifting eller något så slipper vi detta tjaffs:P Dock är dom förjävliga när det gäller lysena vet inte hur många ggr man blivit bländad.
Personligen tycker jag att poliserna verkar rätt slappa som låter dig gå med tanke på hur du beskriver din körstil och attityd till trafiken.
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Jag hade äran för en del år sedan att frontalkrocka med en civilpolis som var på väg att hämta frugan på jobbet. Tack och lov så hade vi nog inte mer än 30 km/h vardera men min taxi (en mercedes) tog 1 månad att laga. Trodde att jag skulle få problem när hans kollegor kom men han tog på sig hela incidenten vilket var riktigt av honom. Att han sedan stod och slog med nävarna på sin motorhuv vittnade om att han var förbannad på sig själv.
av llesrof
...och jag fick bakre stötfångaren avkörd av en lärare en gång. Hur f-n kör lärare egentligen?
Användarvisningsbild
av joel80
:D
:-)-)
Själv blev jag påkörd i en korsning då jag körde på huvudled av en gubbe i keps! Hur faan kör folk i keps egentligen!?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Stefans 968

Slipgrund och första lager färg. IMG_12[…]

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]