Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lustig
Låter sjukt bra helt ärligt talat![/quote]

Det är verkligen bra, jag vet!

Har du testat de olika motorerna? D2 är ingen värsting precis.[/quote]

Haha.
Nja, den är väl inte det!
Får helt klart testa dom andra oxå! D2 verkade rätt bra ändå!! Pendla 10 mil om dagen, 5m enkel..
av Lustig
Perra83 skrev:Om du nu pendlar så mycket så är kanske en D2 bättre för den är duktigt snål.

Det är väl lite så jag tänker, men man vill ju inte göra bort sig!
Användarvisningsbild
av Perra83
Lustig skrev:Är 6 % en vanlig rabatt tro?
Kan man trycka mera?
Vintersulor 8500 kr OK pris? Ingen aning vilken sort, dubbade iallafall.
Lite mer rabatt kan du säkert få.

Storlek på vinterdäcken, plåt el alu?
1st 17" Volvo fälg kostar ca. 2500kr utan rabatt plus däck!

Tror ja betalade totalt nästan 18000kr för C30 R-design 17" fälgar och 205/50 17" Nokian hakka R vinterdäck inför vintern 2012. 8500kr låter väääldigt billigt!
Användarvisningsbild
av joel80
Ta in en offert från ett par andra försäljare med samma spec.. Sen sätter du den under näsan på försäljaren om den är bättre. Då får självklart säga till de du begär offert ifrån att du redan fått ett pris men tycker det var dålig rabatt.

Jag begärde in offert från 2 ställen och fick på såsätt ner priset några extra procent.
Användarvisningsbild
av mobe
Lustig skrev:Ska man plocka bort emblemen ibak?

Om man har Keyless, kan man då koppla den så att den ställer in stolen automatiskt när man kommer!
Tänker att gumman som är lite har sin nyckel och sin inställning och att det sker automatiskt!
Jag tycker du ska välja bort emblemen bak finns ingen anledning att ha dem där blir mer cleant utan
Användarvisningsbild
av Perra83
mobe skrev:
Lustig skrev:Ska man plocka bort emblemen ibak?

Om man har Keyless, kan man då koppla den så att den ställer in stolen automatiskt när man kommer!
Tänker att gumman som är lite har sin nyckel och sin inställning och att det sker automatiskt!
Jag tycker du ska välja bort emblemen bak finns ingen anledning att ha dem där blir mer cleant utan
mobe, din vita är riktigt snygg utan emblem! Tycker att du ska byta till de äldre regskyltarna utan EU symbol för ännu renare utseende.
av Lustig
Perra83 skrev:
Lustig skrev:Är 6 % en vanlig rabatt tro?
Kan man trycka mera?
Vintersulor 8500 kr OK pris? Ingen aning vilken sort, dubbade iallafall.
Lite mer rabatt kan du säkert få.

Storlek på vinterdäcken, plåt el alu?
1st 17" Volvo fälg kostar ca. 2500kr utan rabatt plus däck!

Tror ja betalade totalt nästan 18000kr för C30 R-design 17" fälgar och 205/50 17" Nokian hakka R vinterdäck inför vintern 2012. 8500kr låter väääldigt billigt!

Tro att det är 16" Alu, Vet ej ännu fälg och däckmärke. Var tydligen någon "drive" nu snart inför vintern..
av Lustig
joel80 skrev:Ta in en offert från ett par andra försäljare med samma spec.. Sen sätter du den under näsan på försäljaren om den är bättre. Då får självklart säga till de du begär offert ifrån att du redan fått ett pris men tycker det var dålig rabatt.

Jag begärde in offert från 2 ställen och fick på såsätt ner priset några extra procent.

japp, jag gjorde det! Fick ca 5% på första!
Får kolla lite mer på detta. Men vad kan man lyckas få tro?

Han kanske kan skicka med ett paraply iallafall..

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]