Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Öppnade en dörr på bilen igår och då gick larmet... Visade sig att alla andra dörrar var låsta.

Låser jag bilen så låser den samtliga dörrar förutom denna, undrar hur länge jag åkt omkring så utan att märka det...
Däremot så låser den upp alla dörrar. Låsa manuellt fungerar.

Beställde en ny låsmodul idag, fick tag på en från en my13 som skrotats vid 1100 mil... Kommer förhoppningsvis imorgon.
Ny skulle Volvo ha 2350kr, det kändes lite väl mycket när jag fick ovanstående begagnad för en tredjedel. Fanns ännu billigare men då hade bilarna gått 30 000 - 40 000 mil.
Användarvisningsbild
av Brainy
Thomas: Det klickade och blinkersen signalerade att det var låst, då tror man ju att bilen är låst...

Som jag skrev ovan så upptäckte jag att bilen inte låste en av dörrarna, däremot så låste den upp den.

Efter lite efterforskning så såg jag att centrallåset sitter i själva låskasetten. Skönt, då spelar det ingen roll om det är låsmekanismen eller centrallåsmotorn som gett upp.

Beställde låskassetten igår, frågade om de kunde skicka samma dag vilket de gjorde. Fick dessutom leverans hem till dörren av posten, inte illa :)
Bild

Dessutom ryckte Eccy ut, kostade mig en middag (och ett pringelsrör) men jag behövde ju också äta så det var det lätt värt :wink:

Eccy skrider till verket
Bild

Handtaget fick tas loss
Bild

Hela den metallfärgade kassetten lossas. (Här håller han dock på och monterar tillbaka den)
Bild

Bild

Låskassetten var då relativt enkel att byta och sen var det bara att montera i omvänd ordning

Fungerade finfint efter bytet.

Med den lagad så åkte vi iväg till min mamma och pappa för lite V70N-mek,
konstaterade att Erik inte är lika försiktig om sina fälgar som en annan ;)
Bild

Mittkonsollen fick monteras bort för att kunna byta mittarmstödet...
Bild

Gick väldigt smidigt, tom Erik blev förvånad över hur snabbt det gick :)
Skönt med lite expertis, billig sådan också! :D
Hur fasiken får man loss metallkassetten från dörren? Försökte för några veckor sen men det var något som håller fast den utöver alla skruvar. Nu lossade jag visserligen inte på handtaget på utsidan av dörren men det kanske inte spelar någon roll.
Handtaget ska väck och du måste också lossa på skruvarna till låskistan, dvs på "kortsidan" av dörren.

En kul grej förresten, jag lånade pappas garage i några dagar tidigare i somras. Då stod den en C70 där med nå vanliga fälgar som inte stack ut ett dugg.
Nu när vi var ner så såg vi att han hade bytt till likadana 20"are som jag har... Ägaren blev tydligen inspirerad :)
Men de har valt smalare och "lägre" däck än vad jag har.

Noterbart är att fälgarna verkar vara köpta från Chromefälgar med tanke på de ytterst dåliga kopiorna av volvos centrumkåpor.

Dessa skulle chromefälgar när webbis beställde sina vinterfälgar ha ca 500kr för, som parentes så gav jag 210-220kr för mina orginal från Volvo. När han reklamerade dem pga att färgen varken stämde med originalet eller med färgen på bilden på fälgarna han köpte så fick han ett svar i stil med "Du kan ju inte räkna med så mycket när du köper en billig kopia". (EDIT: Var absolut inget problem för honom att reklamera och få tillbaka pengarna så det fungerade bra)
Billig? för tusan dyrare än original :) Var lite sugen att lägga en lapp under vindrutetorkaren och skriva vad volvo tar för centrumkåpor med korrekt färg.

Bild
Vart köpte du din Brodithållare till telefonen?
Tittar på någon liknande men någon som sitter nere vid växelspaken.

Typ denna fast på andra sidan: http://www.brodit.se/product.html?id=83 ... &year=2008

En IPhone 4S

Köpte på Dustin, bara söka på artikelnumret från brodyrs hemsida.

Ja det är 2 delar, ett fäste som fästs i bilen och en hållare till telefonen. Hållaren skruvas fast i fästet.
Vad har du för mobil? Jag har en aktiv hållare för en Samsung Galaxy S3 jag ska lägga ut på blocket snart... ska bara få hem hållaren för S4:an först. :)
joel80 skrev:Vad har du för mobil? Jag har en aktiv hållare för en Samsung Galaxy S3 jag ska lägga ut på blocket snart... ska bara få hem hållaren för S4:an först. :)
Har tyvärr iPhone 4s!
Jag förstår mig inte riktigt på Brodit's hemsida, måste man alltså köpa flera delar för att få ett "fäste"? - t.ex en platta och ett fäste?
Användarvisningsbild
av joel80
Först köper man ett fäste man sätter i bilen.. det kan man ha kvar så länge man har bilen.. sen köper man en hållare för mobilen.. den skruvar man fast i fästet.. går att ta av och byta utan att man byter bilfästet.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 59
Avgassystem till volvo 940

Jag tänker köpa en "vanlig" 40[…]

Fram lykta lyser rosa...

Nu kommer jag låta som en idiot men hur ve[…]

Hej Jag har en V60 T4 -12 som varnar för att […]