Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av juta
Hej alla,

Nu har jag lagt en beställning på bilen. Det blev en vit Summum AWD med Manuell låda, BE, klimat Pro, tonade rutor, drag.
Är riktigt nöjd med valet och det känns helt rätt. MEN nu till den lite tråkigare delen, fick preliminär leverans i början på November :shock: blir till att köpa en skruttbil nu då jag sålt vår Tiguan. Tacka alla för synpunkter och förslag!

Tobias
av juta
Hej Igen :D

Jag har den senaste veckan funderat över om jag skall välja Aut istället för Summum. Jag vet att det finns en tidigare tråd där detta har diskuterats men då gällde det en tjänstebil. Jag köper min bil privat och vill ha ett bra objekt att sälja när det är dax för byte. När man söker på Blocket så är ju 2/3 av alla objekt aut. Samtidigt står ju den nya generationen aut och lurar bakom dörren. Hur kommer man då ta se på den gamla lådan vid beg köp? Så, vad slår högst på beg marknaden, Aut eller Summum? Skulle gärna vilja höra era åsikter kring det och om någon kanske har erfarenhet i ett sådant fall.
av Mwi
Personligen skulle jag uppskatta automat mer än AWD, gillar skinnklädsel och tycker att AWD tar för mycket effekt men det är du som skall köra bilen.
av juta
Mwi skrev: men det är du som skall köra bilen.
Faktum är ett att det är frugan som kommer att köra bilen mest :) Jag förstår att det handlar om tycke och smak, men om man för en sekund bara tittar på andrahandsvärdet och vilken av specarna som är mest lättsåld.Hur skall man då resonera tro?
av Lövet
Aut är nästan en förutsättning för en så tillbakalutad bil som XC60.
av para
juta skrev:
Mwi skrev: men det är du som skall köra bilen.
Faktum är ett att det är frugan som kommer att köra bilen mest :) Jag förstår att det handlar om tycke och smak, men om man för en sekund bara tittar på andrahandsvärdet och vilken av specarna som är mest lättsåld.Hur skall man då resonera tro?
Stora frågan är väl hur volvo prissätter den nya motorfamiljen som kommer i höst. Blir dom starkare och 20% snålare än dagens motorer till samma pris så blir väl din lite mer svårsåld oavsett aut/man.
Användarvisningsbild
av MartinS
Många vill ju ha automat i en xc60 så jag tror det kan va en fördel den dagen du skall sälja. Men tänk på att det är du som skall köra den innan du säljer den, välj det DU vill ha medans du äher den. Du köper väl bil för att du vill ha den, inte för att sälja den?

/Martin <-Som gärna hade haft manuell om det funnits.
av juta
MartinS skrev: Men tänk på att det är du som skall köra den innan du säljer den, välj det DU vill ha medans du äher den. Du köper väl bil för att du vill ha den, inte för att sälja den?

/Martin <-Som gärna hade haft manuell om det funnits.
Det är ju helt sant, men eftersom man investerar en hel del eget kapital så vill jag vända på varje sten innan ja bestämmer mig. Saken är att jag är ganska anpassningsbar och inte så principfast i denna fråga. Så både Aut och Man fungerar för mig, men om det ena eller andra är att föredra vid en försäljning kan jag tänka mig att väga in den parametern när jag specar bilen.
av Lövet
Oavsett vilken utrustning du tar så är det i princip en ekonomisk förlust att ladda på med mer. Du får aldrig tillbaka 100% av någon utrustning. Så rent ekonomiskt finns ingen utrustning som "lönar sig". Allt är en förlust. Köp det du vill ha i bilen, inte något du tror behövs för någon annan.
av grålle1
Håller med tidigare, köp det du vill ha.... Vad som gäller på begmarknaden ändras ju med tiden. Köper du en Momentum med manuell låda och lägger pengarna på glastak, infällbart drag, elbaklucka och snygga fälgar m.m. så har du specen på vad jag skulle leta efter :P

Inget hört om det tidigare. Börja med Vo[…]

Blond läder eller ej

Nu rätt många år senare kan man t[…]

Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]