Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wooxer
Hej!
Är på jakt efter ett annat ändrör till min V70, tänkte det skulle sitta ett runt rör istället gärna upp emot 3,5 eller 4 " =)
Så jag tog mig en titt på hur den sista rörstumpen från ljuddämparen såg ut och konstaterade att det måste va en väldigt kort modell på ändrör för att det ska passa och inte sticka ut långt ner under stötfångaren (vilket inte är så snyggt)
Någon som fått till någon snygg lösning på detta tro?

Tacksam för tips :)
av ewa
Tog själv ett från vår C70 cab, när vi satt ett 3 tums på denna. Ser bra ut.
av wooxer
Lägg gärna upp en bild på hur era resultat blev också :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Funkar ganska bra, lite trångt att få ihop allt men de går.
Som du säger välj en men kort del bak.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Några tips... :lol: :lol:

Bild

Bild

Tycker det är patetiskt med sugrör under bilen och så fett rör sista centimetrana, köp ett 2,5 tums eller 3 tums hela vägen
Användarvisningsbild
av camaro69
Volvo B20 har helt rätt.
Det är något patetiskt att sätta dit ett fett slutrör och ha sugrör under bilen.

Som att vilja men inte kunna.

Jag sätter hellre dit ett sugrör på slutet och döljer ett läckert system med lite ryt i. Så kan ju folk tro att man åker snik, fast man har en massa pulver i motorn. Det är roligare. :P
Jag satte dit GL-emblem på min trimmade 855 turbo. Det var en del som höjde ögonbrynen :shock: när dom såg vad den gick för. :o

Camaro69
Användarvisningsbild
av camaro69
Satt och klurade en stund och kom på följande för att få till ett stort slutrör:
Åk till brädgården eller rörfirman och köp ett avloppsrör 110 mm. Det finns raka, böjar i alla möjliga grader. Lacka mattsvart. Borra hål och fäst med skruv eller PL 400 :lol: :lol: :lol:

Vips så har man ett 4,3 tums slutrör.

PS. Tänker inte söka patent på detta. DS.
av buuyuu
camaro69 skrev:Volvo B20 har helt rätt.
Det är något patetiskt att sätta dit ett fett slutrör och ha sugrör under bilen.

...

Camaro69
Dekal-trimning är en konst det också...
Användarvisningsbild
av greeeken
camaro69 skrev:Satt och klurade en stund och kom på följande för att få till ett stort slutrör:
Åk till brädgården eller rörfirman och köp ett avloppsrör 110 mm. Det finns raka, böjar i alla möjliga grader. Lacka mattsvart. Borra hål och fäst med skruv eller PL 400 :lol: :lol: :lol:

Vips så har man ett 4,3 tums slutrör.

PS. Tänker inte söka patent på detta. DS.
Klockretnt :D

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]