Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Candypig
SA4AQS skrev:Dom är guld värda om dom sitter kvar på bilen, fungerar och har nya torkarblad :wink:
Håller med....visst kanske det är gubbvarning på dom men fan va bra de är när det är vinterslask ute :-)-)
Användarvisningsbild
av Jeppe940
När det ändå pratas om strålkastartorkare ...jag har inga på 940in. Snyggt eller inte, men f*n vad jag saknade sådana i vintras. Det sitter två grå täckbrickor för hålen i listerna. Vet inte om det någonsin har suttit torkarmotorer i bilen. Om jag får för mig att införskaffa grejer som fungerar, hur ser det då ut med montering? Finns fästen, kablar och nån smidig lösning för spolarvätska fördraget?
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Om någon har tagit bort dom så kan slangen finnas kvar men det beror ju på hur seriös personen som tog bort dom var.

Fästen sitter på motorerna och skruvas bara fast där under lyktorna, sen är det ett t-kors en stump grövre slang en bakventil med två mindre anslutningar som med mindre slang går till munstykerna på torkarna. Kabel bör vara fördraget.
Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]

Milkostnaden på nya bilar har dragit ivä[…]

Private Lady From Your Town - No Selfie - Anonymou[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90 C[…]