Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
Förlåt om denna vart uppe förut. Hittar inget efter en snabbkoll på forumet.

Har hittat 2 fina blinkers billigt men inget vet om de passar, eftersom de är från en fas1 och de ska på en fas2 s404t -03 med xenonhalvljus.

Tacksam för svar! Ha en bra natt/dag!
Nej de passar inte. Bortser man från färg så finns det 3 modeller vad jag har förstått. Två till fas1 beroende på om strålkastaren har en eller två reflektorer. De kan vara kompatibla, jag vet inte. Fas 2 har "längre" blinkers så passar inte på fas 1 och vice versa. Sedan finns det en uppsjö olika färgtoner som skall matchas också.
Finns lösa glas och köpa till strålkastaren. Vet inte om du har plast eller riktigt glas på din modell? Sen det där med att polera, har försökt med plast men blev aldrig riktigt bra. Kostade mer i tid och material än vad det kostade att köpa nya. Slutade bara med att jag brände plasten så det blev ännu värre.
Jag vet att jag också skulle sabba sakerna om jag gav mig in på slipning själv... dessutom har jag begränsat med tid då bilen rullar 10 mil bort vanligtvis, och när hon kommer förbi blir det inte speciellt länge. En bra dag från kl 17 till 21..

Förstör jag nått blir de problem, eller om det tar längre än väntat..
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?

Då kanske det finns nåt att häll[…]