Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2013
Har sökt på nätet o ringt samtliga stora Volvohandlare utan att få svar på om nya Side Scuff platen passar till MY11-MY13. Ingen kunde svara på det. Det jag fick till svar var "det ståringenstans att de passar, å andra sidan står det inte någonstans att de INTE passar"

Sagt o gjort, beställde båda för att helt enkelt testa. MY14 passade, Färgkombo Ironstone. Visst, volvo rekommenderar inte detta till R-design då färgen inte är exakt, men för min del är det nära nog. Sjukt nöjd!! :P Kände att jag behövde göra nått med bilen för att få den lite mer personlig.
Har än så länge inte sett den nya på någon annan bil...

Bild

Bild

Tycker den nya spöar den gamla med hästlängder :D
Användarvisningsbild
av MisterMister
Hade också beställt till dessa till min R-design. Efter att ha funderat hit och dit tog jag dock bort dem igen, jag visste inte riktigt hur det skulle se ut när inget i fronten är i ironstone. Nu ser det ju väldigt läckert ut faktiskt, kanske får köpa till dessa efteråt och montera själv, det kan väl inte vara alltför avancerat. Du skulle inte ha lust att slänga upp nån bild på skönheten snett framifrån så man ser hur det går ihop med fronten? :D
av xerys2013
Fick det aldrig riktigt förklarat för mig hur de sitter fast. Fick ej tvätta bilen på 2 dygn efteråt så gissar de limmade/dubbelhäftande tejp samt ev nått fäste. Fick bl.a. Den som lite goodwill 8)

Ska försöka kirra ett par frontbilder i morrn, om vädret tillåter...
av xerys2013
MisterMister skrev:
moffe skrev:så här monterar man den...
http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING

Tror sidan på MY13(11-13) och 14 är samma.
Höll på att garva läppen av mig när jag såg vilken utrustning man behöver! Verktygslådan är inte dum att ha, den kan ju innehålla i princip allt :D
Hahaha tänkte oxå på det :D
Bild framifrån med kromet. Den har ganska exakt samma färg som fälgarna samt det silvriga runt baken...
Bild
Bild
av xerys2013
moffe skrev:Undrar vad delarna kostar i sig? 2000-3000kr?
Sett priser på runt 5500 inkl montering. Tog verkstadskillarna typ 1 timme att bli klara, enl körjournalen.
Skiljer 63 spänn mellan nya o gamla, då den nya är den dyrare.

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]