Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Här kommer en liten resumé av min V60 som idag återlämnades efter 2 år, 8 månader
och 7800mil som tjänstebil.

- Levererades i november 2010 som en av de första 1000 tillverkade
- V60 D5 AWD, Kinetic, läderklädsel, fast drag, High Performance, tidur,
Pris 359 324 netto. + V-däck för 8660:-
- efter ca 800 mil även Polestar

Min omdöme
- Mkt bra komfort
- MKT bra prestanda med 225HK. Haldex gen 4, och en medelförbrukning på ca 0,65l/m
enl färddator.
- Bra kvalitetskänsla på inredning, bra kvalité på lack.
- Mindre bra automat med för mkt slirande på de lägre växlarna. Dock har den gjort sitt jobb utan
knot. Hade gärna betalat lika mkt för en manuell växellåda om det gått... men Volvo är envisa.
- Såld på nätauktion för 225 000kr inkl v-däck.

Problem som har varit:
- Klonkande stötdämpare som åtgärdats.
- Gnekande inredning som åtgärdats.

Summa summarum har jag varit riktigt nöjd med bilen, så nöjd att jag beställde en ny...

Ny Beställd:
- V60 D5 AWD, Summum Business adition, Seashell Beige, VOC, Växelpaddlar, Driver Alert, Sportläder, fast drag
lastpaket.

Så nu behöver jag bara lägga till Polestar för att mitt alias skall fortsätta att fungera....;)
Senast redigerad av 1 V60D5AWDPolestar, redigerad totalt 0 gånger.
Trevligt att läsa!

Vad använde du för nätaktionssajt? Hade du kollat med Volvo vad du skulle få i inbyte? Hur löser man en sån affär som du gjorde? Köpte du loss bilen först för att kunna sälja den via nätauktion?

Tycker det låter som att du fick ett bra pris.. ca 60% av nybilspriset.
Volvo räkna på typ 45% av priset efter 3 år och ungefär dina mil på mitt avtal.. dock som lägstanivå.. har man skött bilen och inte kört mer får man troligen ut mer... även vid ett byte. Fast några 60% blir nog svårt om man ger som inbyte gissar jag!?

När får du nya bilen levererad, och vad fick du får pris på den? :)
Ca 18kr/mil i värdeminskning.. :)
Måste väl ses som bra på en ny bil va?
alefel skrev:Rekord? Snabb sökning på blocket ger den billigaste D5 AWD aut med de milen för 259000...
Hur hittade du den? Det ligger nu bar en enda privat V60 ute under 10k mil och det står inte vad den har för utrustningsnivå.. den ska nån i Kiruna ha 285k för vilket nog är ett önsketänkande av säljaren. Inte riktigt ett sånt pass stort utbud att man kan dra slutsatser om priset..

Som privatperson och med en låg utrustningsnivå låter 225k som väldigt bra... sen att bilfirmor säljer begagnat dyrare än vad man själv kan få vid försäljning är väl ganska allmänt?
joel80 skrev:Trevligt att läsa!

Vad använde du för nätaktionssajt? Hade du kollat med Volvo vad du skulle få i inbyte? Hur löser man en sån affär som du gjorde? Köpte du loss bilen först för att kunna sälja den via nätauktion?

Tycker det låter som att du fick ett bra pris.. ca 60% av nybilspriset.
Volvo räkna på typ 45% av priset efter 3 år och ungefär dina mil på mitt avtal.. dock som lägstanivå.. har man skött bilen och inte kört mer får man troligen ut mer... även vid ett byte. Fast några 60% blir nog svårt om man ger som inbyte gissar jag!?

När får du nya bilen levererad, och vad fick du får pris på den? :)
Hej,

Beklagar att svaret dröjt, nya bilen innebär nytt jobb som innebär mindre tid osv osv....

Kollade lite med Volvo och man bjöd ca 197tkr, köpte inte loss bilen utan den såldes via Autoplans nätauktion. Så jag löste aldig bilen själv,
men hade gärna gjort det om priset blev lägre.

Och ja, bilen var i mkt bra skick, bara handtvättad och välskött i övrigt.

Nya bilen kostar 358 800kr och levereras i slutet på augusti. Lite kul att konstatera hur mkt mer utrustning det blir för samma pengar nu när V60 har funnits på marknaden i ett par år.

Återkommer med lite kommenater om nya bilen när den är levererad.
Hämtade nya V60n i tisdags och har hunnit köra 75mil. Här kommer mina första
tankar kring den nya jämfört med den förra.

Gillar:
- Nya vindrutespolningen som spolar innan torkarna hinner "köra ett varv"
- Växelpaddlarna med sportläget på automaten, att den håller kvar växlarna.
- Känslan i nya växelspaken, kortare distinktare lägen.
- Sportläderstolarna, sköna och greppvänliga.
- Kvalitetskänslan, känns som att man har satt i ett par skruvar extra.

Gillar inte,
- Bagageluckan känns inte premium när man stänger den(gjorde det inte på -11an heller)

Tveksamt:
- Nya designen på fronten, tycker inte att den gamla behövde ändras. Kanske den vinner med tiden...

Väntar på att upptäcka:
- Om bakrutetorkaren sveper över hela ytan.
Härligt grattis!!!
Släng upp några bilder det är ALLTID trevligt.

350kkr tycker ja låter billigt, är det efter rabatter? Billigt är det ju inte men normalt brukar man lätt komma över 400kkr med största dieseln och första tillbehöret.

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]