- ons 14 dec 2011, 06:07
Är det någon som har någon erfarenhet av r-sport chip till 740 turbo med motronick (b230et) var det kommer ifrån och om det är bra mm.
Moderator: Moderatorer
volvotomas skrev:Nej jag vet att dom inte är så starka att trimma blev lite mistänkt på det chippet, jag ska riva ner min motor och byta lager och kolvringarMarlboroman skrev:Är ju tveksam till att r-sport ens tog fram ett chip till 700 serien, men ska inte säga att jag vet med säkerhet. Men jag skulle ju klart dra åt mig öronen efter att ha hört något sådant då många gärna kallar saker allt möjligt i hopp om att få mer betalt. Sen bör man ha i baktanke på att på väldigt tidiga trimchip så tog man oftast bara bort laddrycksspärren. Dessutom så är ju B230ET (tillsammans med tidiga b230ft) en av dem klenaste motorer volvo tillverkat och är inte det bästa utgångsobjektet om man vill trimma och få det att hålla.[/q
White skrev:Jag har kört och skruvat Volvo (Dock inte det mest avancerade) sedan 1988 och var med på tiden det begav sig med R-Sport, men har aldrig hört talas om något sådant chip. :???: Lusläste ju både Volvokatalogerna (har dom kvar) och alla trimbrochyrer och har aldrig sett ett sådant.Jag undrar för att jag har ett sådant chip på gång det står b230et r-sport på det.