Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
var på bilia i morse å fixade ett annat ärende och bad dem kolla. typiskt nog så lät det ju inget då hur mkt man än smällde i dörrarna :( men de kollade under och såg inget. kunde vara fästet till listerna som värms upp under körning (dubbelhäftande tejp) och som släpper lite då. var inte avgasfästet eller plasten iaf. inga fler idéer på vad man kan kolla?

Inte för att det spelar någon rioll i sig men man vill ju gärna veta vad det är iaf :)
av KalleH
Hej!

ja det kommer också när man kört en stund precis som du beskriver, men inte alltid. Ibland är där inget ljud alls även om man kört en stund. Har försökt kolla under och så men har inte kunnat se något. Men har inte direkt hissat upp bilen heller :wink:
Användarvisningsbild
av deska
KalleH skrev:Hej!

ja det kommer också när man kört en stund precis som du beskriver, men inte alltid. Ibland är där inget ljud alls även om man kört en stund. Har försökt kolla under och så men har inte kunnat se något. Men har inte direkt hissat upp bilen heller :wink:
låter precis som på min.
mkt skum å mkt irriterande att man inte vet vad det är. men killen på bilia trodd einte det var nåt farligt iaf.
har du haft det länge? har det blivit värre?? mitt kom nyss.
av KalleH
köpte bilen i september i år, och har haft det från och till sen dess. Men jag köpte den på BILIA så jag hoppas den var genomgången och så:) Jag tror inte heller det är nått allvarligt men det är nog så irriterande ibland. Verkar som det är lite temperaturberoende också tycker jag men det kan vara som jag fått för mig...
Nej det har inte blivit värre. Bilen har gått ca 3100 mil förresten.
Användarvisningsbild
av deska
KalleH skrev:köpte bilen i september i år, och har haft det från och till sen dess. Men jag köpte den på BILIA så jag hoppas den var genomgången och så:) Jag tror inte heller det är nått allvarligt men det är nog så irriterande ibland. Verkar som det är lite temperaturberoende också tycker jag men det kan vara som jag fått för mig...
Nej det har inte blivit värre. Bilen har gått ca 3100 mil förresten.
A ok. min har gått ca 10000 så har precis haft service å besiktning så borde väl vara ok :) verkar absolut temperaturberoende. ska snacka med en polare som jobbar på bilia om han kan lura ut vad det kan vara. återkommer om jag får vet nått.
av KalleH
japp gör det så får vi hålla tummarna för att det är lätt att få fixat:)
Användarvisningsbild
av deska
har du tvättat din bil med högtryck undertill ?? kan vara nåt som lossat lite i tvätten trodde en biliasnubbe :) ja minns inte om ja hade ljudet innan ja körde in i en högtryckstvätt nämligen...
av KalleH
jag har tvättat i statoils högtryckstvätt, men har för mig jag hade ljudet från början. Men vad BILIA gjort med den innan jag köpte den vet jag ju inte:P

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]