Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Eirike93 skrev:Nej, det är inte samma sak, "tyvärr" :P
Gillar bilen starkt, men man är inte särskilt pigg på den när den krånglade under tiden jag faktiskt behövde den :evil:
Aah trist! 2500:- för en dumt placerad kabel känns ju trist med tanke på allt annat man kan göra för de pengarna (t.ex tanka och åka) :P Men skönt att den går igen! :) Ja, SA4AQS råd är nog inte så dumt med tanke på hur fin bilen är! Förtroendet för den kanske byggs upp igen så småningom :)
Förstår vad du menar då kopplingen på min 850 har börjat ge sig och slirar lite ibland nu, man blir lite less :(
SA4AQS skrev:Ställ av den ett tag och vänta istället för att sälja den, det är mitt råd :wink:
Jo, är väl en idé, men i så fall blir den ståendes ett bra tag (praktik genom kommande studier i 4 år)...
david70 skrev:Aah trist! 2500:- för en dumt placerad kabel känns ju trist med tanke på allt annat man kan göra för de pengarna (t.ex tanka och åka) :P Men skönt att den går igen! :) Ja, SA4AQS råd är nog inte så dumt med tanke på hur fin bilen är! Förtroendet för den kanske byggs upp igen så småningom :)
Förstår vad du menar då kopplingen på min 850 har börjat ge sig och slira
r lite ibland nu, man blir lite less :(
Väldigt gott, men jag är inte helt kompis med han längre :-(O)

Ne, nåt avställande i månadsvis blir det inte, har inte råd med allt det innebär :|
Besiktning, sen säljs den!
david70 skrev:Härligt! :D Med insynsskydd så kan man börja använda det stora bagageutrymmet känns det som :) Annars blir det ofta att man slänger sakerna i baksätet då det bara "flyger runt" där bak annars! :P
Tack :D
Jag fick det från förra ägaren, så egentligen inget jag hade skaffat i efterhand eller köpt själv, har aldrig gillat principen med att "dölja" det man har i bagaget, blir ju bara mer attraktivt :P

Lite pics, testat att redigera lite :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Eirike93 skrev:Tack :D
Jag fick det från förra ägaren, så egentligen inget jag hade skaffat i efterhand eller köpt själv, har aldrig gillat principen med att "dölja" det man har i bagaget, blir ju bara mer attraktivt :P
Jo det stämmer ju, tjuvarna borde ju bara bli mer triggade eftersom att man uppenbarligen har något värdefullt att dölja där bakom skyddet :P Rätt enkel psykologi ändå :D
Fina bilder! Gillar verkligen den fyrkantiga lådformen på 965 alltså! :) Redigerar du i Photoshop? :P
david70 skrev:Jo det stämmer ju, tjuvarna borde ju bara bli mer triggade eftersom att man uppenbarligen har något värdefullt att dölja där bakom skyddet :P Rätt enkel psykologi ändå :D
Fina bilder! Gillar verkligen den fyrkantiga lådformen på 965 alltså! :) Redigerar du i Photoshop? :P
Precis, så det kommer förbli obrukat :)

Tack :)
Ja, men på nåt sätt så klär inte riktigt bakre kofångaren den fyrkantiga skolådan den egentligen är - 940 är mer rätt i det åseendet :P
Med det inte sagt att jag tycker 940 är snyggare, höhö :mrgreen:

Använder DPP, Digital Photo Professional, från Canon :)
Programmet gör inte mycket mer än att jag kan justera kontrast och fixa lite med ljuset och färgerna (när jag fotat i RAW)...inte alls så avancerat som PS.
Dessa bilder är tagna med nya kameran (60D), klar förbättring från gamla 400D (bilderna tidigare i tråden kommer från den) :roll:
Eirike93 skrev:Tack :)
Ja, men på nåt sätt så klär inte riktigt bakre kofångaren den fyrkantiga skolådan den egentligen är - 940 är mer rätt i det åseendet :P
Med det inte sagt att jag tycker 940 är snyggare, höhö :mrgreen:
Haha, "skolåda", bra beskrivning! :lol: Ja, i vissa vinklar ser 960 verkligen ut som en skolåda eller ett kylskåp :) Ja, har googlat lite 960-bilder nu och förstår nog vad du menar med kofångaren! Den gör på ngt vis att det ser ut lite som om att 960 har fått fläskläpp där bak medan den på 940 mer passar in och smälter in på något vis :) flummigt men... :D
Eirike93 skrev: Använder DPP, Digital Photo Professional, från Canon :)
Programmet gör inte mycket mer än att jag kan justera kontrast och fixa lite med ljuset och färgerna (när jag fotat i RAW)...inte alls så avancerat som PS.
Dessa bilder är tagna med nya kameran (60D), klar förbättring från gamla 400D (bilderna tidigare i tråden kommer från den) :roll:
Okej! Ja det var fin kvalitet på bilderna! :D Låter som något program som följer med då man köper canon-kamera? :) Min mamma har någon fancy canon-kamera så kanske borde prova på om jag startar något garaget-tråd framöver! :)
david70 skrev:Haha, "skolåda", bra beskrivning! :lol: Ja, i vissa vinklar ser 960 verkligen ut som en skolåda eller ett kylskåp :) Ja, har googlat lite 960-bilder nu och förstår nog vad du menar med kofångaren! Den gör på ngt vis att det ser ut lite som om att 960 har fått fläskläpp där bak medan den på 940 mer passar in och smälter in på något vis :) flummigt men... :D

Okej! Ja det var fin kvalitet på bilderna! :D Låter som något program som följer med då man köper canon-kamera? :) Min mamma har någon fancy canon-kamera så kanske borde prova på om jag startar något garaget-tråd framöver! :)
Precis, men 960 e inte dum heller, men lite fläskläpp ja :P :lol:

Tackar!
Ja, det följer med kameran, jag orkade inte leta upp cd'n så jag laddade ner det och körde update via Canon själva :)

Nu är bilen besiktigad, fick tvåa på handbromsvajern - den funkar än dock!

...och den ligger på blocket!
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_96 ... 3.htm?ma=1
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

Ingen write-up på detta? Vore ju trevligt at[…]

Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]

Kupéfläkt "döda utblås"