- sön 28 jul 2013, 20:40
Den här tråden är väl lite som att kasta spjut i radhus.. Men efter en vecka på Gotland & nu en vecka på Öland så kan jag inte undgå att lägga märke till att nästan samtliga Volvo man ser hänger ordentligt över bakvagnen, varför? Inget annat semesterpackat ekipage förutom SAAB & Avensis har hängt så mycket som alla Volvosar gör. Vad är det Volvo inte kan när det kommer till fjädring? R-Design & den s.k nivåregleringen verkar inte heller hjälpa då även dom ser ut som man fyllt hela bakluckan med kakel eller cementsäckar. Två vuxna i bak på en XC70 och bilen lutar som den höll på att göra en wheelie..
Det har aldrig varit så påtagligt som nu när man ser alla semesterpackade bilar, men Volvo ser generellt ut som stryk på dessa två öar. Finns det någon förklaring/positiv effekt till utseendet som jag inte begriper mig på?
//H, som hädanefter har hälften av packningen på passagerarplatsen.
Det har aldrig varit så påtagligt som nu när man ser alla semesterpackade bilar, men Volvo ser generellt ut som stryk på dessa två öar. Finns det någon förklaring/positiv effekt till utseendet som jag inte begriper mig på?
//H, som hädanefter har hälften av packningen på passagerarplatsen.