Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FSandstrom
På en V60 MY 14 Summum (3 veckor gammal), skall sidospeglarna inte klara av 120(+) km/h utan att sakta fällas in under färd? Trodde först att jag på något sätt fipplar in dem med någon kontroll vid låsning (jag är inte helt kompis med alla finesser ännu) men på färd från Gävle till Stockholm så fick jag efter ett tag helt enkelt öppna rutan och skjuta tillbaka den vänstra (tur att det var den vänstra iaf) trots att jag just hade fixat dem.

Vad gör man, lämnar in till volvo och ber dem fixa? :-)
Användarvisningsbild
av joel80
Ja! Man åker och pratar med sin PT på Volvo. Så ska det inte behöva vara.. går nog att fixa rätt enkelt. (Säger jag utan att ha en aning.. men det känns så..) ;)
Ehrm, man får läsa manualen :oops: . Det är så att när man av någon anledning kommit åt dem och de rört sig så blir de helt ledlösa. Om man via knapparna i bilen fäller in och ut dem igen så kommer motorn hålla dem kvar.
Användarvisningsbild
av Vojje
jag tycker faktiskt att bilen skulle varna för lealösa speglar vid motorvägsfarter.
Lite farligt, kan jag tycka, att pilla med sådant.
Vojje skrev:jag tycker faktiskt att bilen skulle varna för lealösa speglar vid motorvägsfarter.
Lite farligt, kan jag tycka, att pilla med sådant.
Eller varför inte fixera dem vid varje start?
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]