- sön 28 jul 2013, 17:24
Har gått ett tag och funderat över det där med att byta bil. Jag är i och för sig supernöjd med min XC70 men det finns många andra intressanta bilar där ute. Eftersom jag gillar cross country-stilen så vill jag fortsätta på den linjen. Varför inte en bättre begagnad XC60 eller XC70? Ptja, de är rätt dyra om jag börjar ställa krav på utrustning, körsträcka och årsmodell. Jag är inte säker på att jag tycker att det är värt pengarna. Mina krav är minst årsmodell 2010, max 7000 mil, utrustning i nivå med min XC70 summum samt kraftfull motor i kombination med automatlåda. Bilen skall ha god kvalitétskänsla och ha bra rostskydd.
Vilka är då alternativen och vad tänker vi om dem?
Subaru Outback - plastic fantastic. Kasst rostskydd. Annars verkar den rätt hygglig.
Kia Sorento - vet inte ett skit om dessa bilar mer än att förra generationen hade katastrofalt rostskydd.
Ford Kuga - ligger bra till men det är ju en Ford och Ford har jag alltid jämställt med bajsfyllda blöjor.
VW Tiguan - verkar bra men tråkig. Extremt deprimerande inredning och svår att finna med den utrustning jag vill ha.
Skoda Yeti - lär vara bullrig. Är liten och extremt svår att hitta med den utrustning jag vill ha. Ser dock lite kool ut.
Audi Q5/A4 Allroad - dyr och ännu dyrare med den utrustning jag vill ha.
BMW X1 - ser så j-vla tråkig ut. Rätt ful faktiskt. Annars verkar den riktigt bra.
Toyota RAV4, Honda CRV, Nissan Quisjquasch eller vaffan den heter - taskigt rostskydd och klena motorer och burkiga.
VW Passat Alltrack - trevlig på alla sätt (kompisen har en) men för dyr än så länge.
Mitsubishi Outlander - verkar mycket trevlig men systermodellen Citroën C-Crosser har extremt dåligt rostskydd.
Huyndai Santa Fe - gammal modell men verkar rätt beprövad. Tveksamt rostskydd.
Huyndai IX35 - på tok för ful.
Kia Sportage - vet inget om den men den verkar rätt trist.
Vad är era tankar om de bilar jag räknat upp?
Vilka är då alternativen och vad tänker vi om dem?
Subaru Outback - plastic fantastic. Kasst rostskydd. Annars verkar den rätt hygglig.
Kia Sorento - vet inte ett skit om dessa bilar mer än att förra generationen hade katastrofalt rostskydd.
Ford Kuga - ligger bra till men det är ju en Ford och Ford har jag alltid jämställt med bajsfyllda blöjor.
VW Tiguan - verkar bra men tråkig. Extremt deprimerande inredning och svår att finna med den utrustning jag vill ha.
Skoda Yeti - lär vara bullrig. Är liten och extremt svår att hitta med den utrustning jag vill ha. Ser dock lite kool ut.
Audi Q5/A4 Allroad - dyr och ännu dyrare med den utrustning jag vill ha.
BMW X1 - ser så j-vla tråkig ut. Rätt ful faktiskt. Annars verkar den riktigt bra.
Toyota RAV4, Honda CRV, Nissan Quisjquasch eller vaffan den heter - taskigt rostskydd och klena motorer och burkiga.
VW Passat Alltrack - trevlig på alla sätt (kompisen har en) men för dyr än så länge.
Mitsubishi Outlander - verkar mycket trevlig men systermodellen Citroën C-Crosser har extremt dåligt rostskydd.
Huyndai Santa Fe - gammal modell men verkar rätt beprövad. Tveksamt rostskydd.
Huyndai IX35 - på tok för ful.
Kia Sportage - vet inget om den men den verkar rätt trist.
Vad är era tankar om de bilar jag räknat upp?
"I didn't hear the question but the answer is aliens"