Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Vad säger era försäkringsbolag när ni köper bilar och någon annan uppenbarligen sitter och har en nyckel till den och kan öppna och eventuellt åka iväg med den när som helst?
av S.t.r.a.n.D
Aldrig varit med om att nått försäkringsbolag ens har frågat nått om det...inte fören bilen blir stulen, då kanske dom frågar.
Men som du säger då blir man ju nästan mörkrädd när man tänker på det. Vad har man till sitt försvar då?
Egentligen borde man be Volvo kolla hur många nycklar som finns inlagda på bilen...
Användarvisningsbild
av wissel
Enkel match, åk till närmaste Volvoverkstad och dom inaktiverar samtliga nycklar som du saknar.
av S.t.r.a.n.D
Joo det är ju väldigt enkelt. Vet du hur många pengar dom ska ha för det också??

Jag har inte tänkt så mycket på det då jag har två nycklar, men man vet ju inte om det har funnits fler.
Användarvisningsbild
av joel80
I många bilar kan man se i menysystemet hur många nycklar som är aktiva. I min tidigare V50 MY06 var det i allafall så.. så det har funnits ett tag. Har man fler inlagda än man har kan det kanske vara klokt att åka förbi Volvo och be dem ta bort de nycklar man inte har.
Användarvisningsbild
av wissel
S.t.r.a.n.D skrev:Joo det är ju väldigt enkelt. Vet du hur många pengar dom ska ha för det också??

Jag har inte tänkt så mycket på det då jag har två nycklar, men man vet ju inte om det har funnits fler.
På din årsmodell finns väl bara 2 nycklar från start....
av S.t.r.a.n.D
wissel skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:Joo det är ju väldigt enkelt. Vet du hur många pengar dom ska ha för det också??

På din årsmodell finns väl bara 2 nycklar från start....
Ingen aning faktiskt, men ändå kan ju nån tidigare ägare skaffat en tredje..så man är aldrig säker..
Användarvisningsbild
av wissel
hmm, om en tidigare ägare köpt en tredje nyckel a 4,500:- så tillhör den nog inte "biltjyvarligan" tror jag. :P
av Rooney
Fick en trevlig överraskning på posten idag då bilhandlarn fått fatt i den saknade nyckeln och skickat den till mig. Ska det även finnas en servicenyckel?
Användarvisningsbild
av wissel
På 2005 or så är det 2 nycklar från start. :P :P :P
Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars.[…]

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]