Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Wilcan
Hej!
Hittade ett mätarhus begagnat igår eftersom hastighetsmätaren ej längre fungerade. Dock fungerar tankmätaren piss jämfört med mitt gamla så jag tänkte helt enkelt föra över min "gamla" tankmätare till det "nya" mätarhuset.
Har öppnat upp hela huset och vad jag kan se så är det en mutter som sitter på baksidan som håller fast tankmätaren? Rätta mig gärna om jag har fel. Hylsa 6 är dock för liten, och 7 för stor. Gör jag något fel? Kollat 3 större butiker i stan, och ingen säljer 6,5mm hylsor. Har jag missat något?

Tack på förhand,
Användarvisningsbild
av lennarte
Wilcan skrev:Rätta mig gärna om jag har fel. Hylsa 6 är dock för liten, och 7 för stor. Gör jag något fel? Kollat 3 större butiker i stan, och ingen säljer 6,5mm hylsor. Har jag missat något?
Det är i så fall tum mått(") en kvarts tum (¼") är 6,4mm. Finn att köpa lösa hylsor i "bättre" verktygs affärer.

Mvh
Lennart
av Wilcan
Tungviktarn skrev:7mmhar alltid funkat för
mig
Det var efter allt 7mm.. Tack som fan för hjälpen!
Nu är det bara bakgrundsbelysningen som där är antagligen är.. Fan det nu heter. Ibland funkar det, ibland inte, trycker man till mätarhuset lite så funkar det. Men har läst någon annan stans här på forumet att folk har kopplat ihop kopplingen där skruven där man justerar ljusstyrkan sitter så har det löst sig.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]