NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v50d5r
Är det lugnt om man startar en tråd som handlar om hur otroligt jävla värdelösa Volvo är att tillverka bilar (Refererar endast till LILLA plattformen, v50,c30,c70) Jag har ägt min V50 d5 i 4 månader. Har haft otroliga 10 felanmälningar på bilhelvetet, då jag är FU-Planerare i mitt jobb så gör man ju såklart en FU-rond på sin egna bil, och blev så mörkrädd över hur dessa skitbilar är konstruerade.
Ville bara skriva av mig.. Förlåt för om jag väcker ilska hos vissa.
Jag som tänkte beställa en ny xc60 awd, även om det inte är samma plattform så har jag totalt tappat förtroendet för Volvo.

Blev en BMW istället. Tur att man har eget och kan ha 10 i basbelopp :D
Du får gärna berätta vilka fel du haft...

Med vänlig hälsning
Per
Statistiskt sett är det inte särskilt dåliga bilar såvitt jag vet, men alla kan råka ut för måndagsexemplar. Har man haft 10 fel på 4 månader är det ju en uppgradering vad man än skaffar sig.
Men hur fasen gör man en FU-rond på en bil...?
crumpets skrev:Men hur fasen gör man en FU-rond på en bil...?
Är inte det samma sak som det där man gjorde på bilskolebilen innan man skulle häva sig iväg och köra upp??

Lista gärna alla tio fel!

Sugen på BMW ja med men deras kombi är för små, även Audi och MB. Bagageluckan ska inte vara rundad :-(O)
Tycker även Volvo har fler fördelar. Sen med rabatter via jobbet gör att Volvo ligger bra till.
Och på BMW eller andra tyska bilar är det ju förstår aldrig några fel...... Eller?? Sedan är det ju mycket bättre att det skapas arbetstillfällen i Tyskland än i Sverige (ja jag vet att vissa av Volvos modeller tillverkas i Belgien)..... Eller??
Att Volvon skulle vara sämre än andra bilar i klassen, det tror jag inte. Tror tyvärr inte de är bättre heller. Vissa märken och modeller är mer prisvärda än andra. Det ligger ju i köparens kravlista om målet nås eller inte.

Överlag tror jag benägenheten att beklaga sig på forum minskar med kvadraten på bilens prislapp. Ju mer man betalat desto pinsammare blir det ju om bilen inte uppfyller kraven.

Jämför en KIA Ceed med V50 så skiljer det ju ganska mycket pengar vid jämförbara objekt. I vissa personers ögon är säkert KIAn bättre men väger man in andra saker så är Volvon att föredra. En del gillar Aston Martin andra Volvo. Vilka bilar som håller bäst kan man alltid diskutera men oftast så klagar folk på bilar de aldrig haft. Jaguarer rostar, Ferrari måste motorn ur vid service, Italienska bilar är dåliga, OSV.
Er på min 3. Volvo nå, V50, V70 og nå XC70
Har også en V40 2013

Selv har jeg en følelse av at Belgisk bygde biler har en dårligere kvalitet enn biler sett i hopen i Gøteborg
Nå har jo dog V40en bare 1700 km på seg, så gjenstår å se hvordan den er, har i alle fall begynt bra
Min S40 var helt felfri under de 1.5 år jag ägde den förutom en felmonterad motorvärmare. Knappast bilens fel.
Tror inte ett dugg på att S40/V50 är det minsta sämre än övriga volvosortimentet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]

Navigeringen bör ju ingå i digitala tj&[…]

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]