...

Moderator: Moderatorer

Semesterfirare i all ära (de som ligger i 100 på 110väg) men tror denna sommaren tar priset. Överallt är det ju folk som envisas med att ligga 70-80 på 110väg, jag blir helt galen när man hinner ikapp dom. Naturligtvis på fel ställe på 2+1 väg. Varför?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kan hålla med.. dom har varit många i sommar! Även när man hade husvagnen på släp hann man ikapp rätt många "söndagsbilister". Då kör jag inte snabbare än max 85-90km/h (förutom vid omkörningar).
O värre blir det! Tro inte fyrtiotalisterna kommer sluta köra bil bara för de bli gamla och lite sega.. och dom är många dom! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Alla blir äldre, om de själva får bestämma. Men kom ihåg att de har alla varit unga, så det är inget att skryta om.

S.t.r.a.n.D skrev:Överallt är det ju folk som envisas med att ligga 70-80 på 110väg, jag blir helt galen när man hinner ikapp dom. Naturligtvis på fel ställe på 2+1 väg. Varför?
Sen kan man fråga sig vem som är "trafikfarligast", den som kör 80 på 110 väg eller den som ser rött av det? Dessutom är det mycket ovanligt med 110 på 2+1 väg, snarare 100.
När jag precis hade tagit kortet så retade jag mig på allt möjligt i trafiken. Vissa saker stör mig ännu och andra har gått över.
En av de saker som inte stör mig lika mycket längre är folk som kör sakta. Hellre det än dom som kör fort. Däremot är inte alla långsamma undantagna från min irritation. De som kommer från en sidoväg och kör ut framför mig och sen ligger en bra bit under den hastighetsbegränsning som råder, dom stör mig ännu. Likaså folk som inte gasar på på påfarter ordentligt så dom kommer upp i ordentligt fart.
av rid54
Motorvägspåfarter är tydligen en svår plats. Vissa som ska på motorvägen tycks tro att de som redan kör där ska bromsa för att släppa in dem, vilket ju knappast är meningen. Ibland kan man inte heller vara artig och byta fil, för där är redan fullt med bilar, som ofta kör ännu fortare än man själv. Är man otydlig med detta i utbildningen numera?

Avfarter är också spännande... Särskilt när svarta Audis ska om en och sedan försvinner ut till höger över spärrzonen i ett moln av damm och grus, på avfarten man just nästan passerat...
Jag tror att en del tycker att det är trångt på en 2-1 väg när det bara är en fil med räcken både till höger och vänster och därför kör de sakta. Folks uppfattning om hur bred deras bil är stämmer inte med verkligheten. :-)
av rid54
Bosse9988 skrev:Jag tror att en del tycker att det är trångt på en 2-1 väg när det bara är en fil med räcken både till höger och vänster och därför kör de sakta. Folks uppfattning om hur bred deras bil är stämmer inte med verkligheten. :-)
HEHEHE, du har SÅ rätt. Många tycks tro att de kör nåt med fullbredd och att deras förarplats är i mitten eller så. De vita målade strecken och figurerna i gatan är ju bara dekoration ändå och inget att bry sig om...
Användarvisningsbild
av Camel
Men även om det är mycket gott om plats i praktiken så verkar vissa ändå ha svårt att undvika räckena på 2+1 väg. Var ute i sommarvärmen i dag på en kort biltur till grannbyn och såg 2 nya ställen där räcket var påkört. Detta på en sträcka av endast 2 mil. Det är inte första gången. Är det bara jag som tycker att räckena är påkörda i stor omfattning? Nästan varje gång man kör på 2+1 väg ser man påkört räcke.
Brainy skrev:Vore nog nyttigt för vissa att se när en ambulans blåser om en lastbil på enfiligt så de inser hur brett det faktiskt är.
Har du sett det med egna ögon så är det nog något synnerligen unikt du har sett. Finns inte en enda ambulansförare med minst normalbegåvning som skulle chansa på detta. Får lastbilen ett kast i det läget, eller vinglar till lite, och det gör de ofta, så blir det i alla fall minst två utryckningsr till. Eller stod lastbilen still?
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 552

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC