Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Morfus
Har införskaffat Volvo´s extraljuskit till en V70 2004, det består av 1 sammanhängade kabelstycke.
Nackdelen är att det är förberett för 2 lampor och jag skall ha 3 st.
Är det lämligast att skarva den ena kabel så jag får till andra ljuset eller skall man kör någon form va relä och hur skall det isf kopplas?

Häls. Morfus
Användarvisningsbild
av CarMan
kablager har en pluss & en minus, som sedan delar sig i 2. klipp bort vid delningen & dela i 3 på denna punkt
Användarvisningsbild
av Morfus
Ja just de jaa... det kan man ju göra. får klippa till jag hittar delningen.
Thx :)
av volvis
Har du bild på hela satsen?
Va kostade den?
Användarvisningsbild
av Morfus
1140:-
har ingen bild.

En fråga som gör mig lite förbryllad.. när man sätter dit bågen i dom hål som nummerskylten satt i så hamnar dom övre försänkta hålen mitt på dekorlisten på kofångaren, en list som är ca 6 cm bred dvs en list som går runt hela bilen.
Skall man borra igenom den??
Nummer skylten satt med typ. vanliga "träskruv"
Användarvisningsbild
av CarMan
Morfus skrev:1140:-
har ingen bild.

En fråga som gör mig lite förbryllad.. när man sätter dit bågen i dom hål som nummerskylten satt i så hamnar dom övre försänkta hålen mitt på dekorlisten på kofångaren, en list som är ca 6 cm bred dvs en list som går runt hela bilen.
Skall man borra igenom den??
Nummer skylten satt med typ. vanliga "träskruv"
ja hålena kommer bakom denna & man kan då demontera allt utan synliga hål. (ar du ingen monteringsanvisning?)
Användarvisningsbild
av Morfus
har monteringsanvising men jag tycker den inte beskriver saker på rätt sätt.. blir man osäker så är det bäst att fråga.

Stötfångarhöljet kanske listen heter i beskrivningen som man skall borra sig igenom.
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]