Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Det jag har testat är:
* Relä
* Spak
* felkoder (1-1-1)
* vakummslangarna.
* vakummbrytarna
* strömbrytaren på bromsen
* pumpen

Men om jag tar bort kontakten vid grön kvadrat och säkring 28 som går till farthållaren. Sen mäter jag kabelskon mellan grön kvadrat och blå rektangel på säkringen så piper min multimeter. Det verkar som det ska vara......MEN...om jag mäter på andra sidan av på lila kvadrat så ger det också ett pip i min multimeter. Ska det verkligen vara så?

Bild
Farthållare fungerar NU!

Till er alla som har problem med farthållaren. Läs igenom detta elschema och gå samma steg som jag gör. Då kommer ni klara er. Om säkringen INTE är sönder så är det en stor sannolikhet att i de svarta vakummbrytarna så saknas det en resistans, dvs en sluten krets.

Ta inte lös dem utan mät dom på på plats. Om ni tar lös dem och fästen går sönder så går det alltid att modifiera.
Sätt en tejpbit på tryckplattan på den svarta givaren så kommer farthållaren fungera perfekt!

Men som sagt så läser ni denna tråd och särkingen är inte sönder så kommer ni kunna fixa den för jag har gått igenom allt på farthållaren som är relevant.

:P :P :P :D :D
På min Volvo S70 GLT -98 fungerar inte minus-knappen på farthållaren. Alla andra knappar och att "bromsa bort" hastigheten fungerar som det ska.
Någon som kan tala om för mig i vilken ordning jag ska felsöka och var relä, motor, vakumslangar m.m. sitter så jag kan kolla allt?
Jag har inte möjlighet att kolla om det finns felkoder och motorlampan lyser inte.
Jag har tagit bort minus kabeln på batteriet över natten då jag tänkte att det kunde återställa viss elektronik men det hjälpte inte.
Tack på förhand.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]