NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bubbzy
Tja!

Någon som har koll på hur man programmerar de olika nycklarna så att stolen automatiskt ställer sig i min sparade inställning?

Jag och tjejen har en varsinn nyckel men nu ställer den sig bara auto till hennes nyckel?

V50 t5 awd -05

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag tror inte vi gjorde något speciellt i våran faktiskt. Med min nyckel i så satte jag stolen i mitt läge och låste knapp 1 på stolen till det. Sedan gjorde vi likadant med hennes nyckel. Kanske är just att man måste låsa stolen till ena minnet i just stolen? Låter iofs logiskt men tänk om allt vore det här i världen.

Det bör även stå i manualen förstås, men det var av en ren slump som vi upptäckte det ändå.
Användarvisningsbild
av Perra83
På nyare Volvos så sparas stolens läge till den nyckeln som låser bilen. Ställer jag in stolen efter mig och sedan kliver ur och låser bilen så är läget sparat. Låser sedan min sambo upp bilen med sin nyckel då åker stolen till den position som hon hade när hon låste bilen sist. Inga knappar på stolen behöver man röra.
Det är bara på min 15år gamla R som man måste använda minnesknapparna.

Ett minus på C30 är att speglarna inte justeras på samma vis när man låser upp bilen.....
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kan man inte få bilen att ge f-n i att ändra och bara låta det va som senast? jag och min sambo använder samma nyckel. (V50 MY 2008)
Användarvisningsbild
av grillchips
Perra: ok, bra att veta.
Tomas: ställ in stolen på minnena istället då. Så gör vi eftersom sambon sumpat sin nyckel och eftersom jag använder bilen till 95% så kan jag leva med att trycka på ettan på stolen. ;)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu fattar jag inte... vi har programmerat två minnen 1 och 2 med knapparna vid sidan av stolen. Någon gång när jag låst upp har jag hört att stolen ändrar sig automatiskt.
Är ju inget jätteproblem men hade varit bättre om den bara stannade där den var sist.
Har faktiskt inte lagt någon tid på att luska ut när och varför den ändrar sig, men om det är som perra skriver så borde det ju redan vara så som jag önskar...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Stolen ställer in sig efter stolens läge som den hade när den låstes med nyckeln, oavsett vilket minne som finns lagrat i stolen. Tanken är alltså två personer skall ha sin egen nyckel, och bara använda den. Kör jag någon gång med fruns nyckel sätter jag med hjälp av minnesknappen stolens i hennes inställning innan jag låser bilen så stolen ställer in sig efter henne då hon låser upp med sin nyckel.
Användarvisningsbild
av Perra83
StringerBell skrev:Stolen ställer in sig efter stolens läge som den hade när den låstes med nyckeln, oavsett vilket minne som finns lagrat i stolen. Tanken är alltså två personer skall ha sin egen nyckel, och bara använda den. Kör jag någon gång med fruns nyckel sätter jag med hjälp av minnesknappen stolens i hennes inställning innan jag låser bilen så stolen ställer in sig efter henne då hon låser upp med sin nyckel.
Precis, exakt så ja!
Polestar 5

Nu går det bygga den. https://www.polestar.c[…]

Du måste nästan ha specialverktyget f&o[…]

Har flera modell V90 97-98 med automat. De har oli[…]

Vart står det att den stått i garage[…]