Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stefanc67 skrev:Hmm vart och kollade min nya bil idag,den såg kanonfin ut med upptäckte något som stör mig som fan.
Beställde E21 soft beige inredning med vent läder,so far so good,men det jag såg som ett jäkla stort fel är
svart växelspak med svart damask
hur jäkla snyggt är det i en beige inredning
Någon som har beställt E21 Inredningen?
vilken färg på växelspaken samt damask
Spring ut och kolla
Det brukar vara valbart om man vill ha genomgående beige inredning, eller paneler/ratt växelspak mörkgrå i kombination med beige.
Kan det vara det faktum att du beställt ventilerade stolar som sätter restriktioner?
Vart inne idag och snackade med dom
Varkar vara fel monterat ifrån fabriken
Har beige i min ocean race D5 2012
Ser ingen anledning att dom skall byta färgsättning
YESS!!! Äntligen har den kommit. Två veckor sent men ändå.....

V70 Bi-Fuel Summum
Electric Silver Metallic
Ymir light grey 18" Pirelli PZero Rosso 245/40 R18
Sportpaket (sportchassi med Nivåreglering, 18 tums Ymir samt hastighetsberoende styr-servo)
Geartronic med rattpaddlar
Teknikpaket Pro PS Multimedia
Sensus connected Touch med IGO Navigation
Driver Supportpaket
Lastpaket
Barnsäkerhetspaket
Klimatpaket med VOC
Läder Dynamic svart
Textilmattor
Modern wood Panelinlägg
Takspoiler
Stänkskydd fram och bak
Delbart drag

Noterade att jalusifacket nu är i trä vilket det inte var på min MY12. Noterade också att spolarmunstyckena på huven nu är lackade samt att det är en kromad list runt ljusställaren bredvid ratten. LED-ljus i både positionsljus samt dimljus fram. Det digitala kombiibstrumentet är snyggt. Definitivt Premium i utseende och känsla. Rattpaddlarna var ett kul tillbehör och den växlar hyfsat snabbt i sportläge.

Röststyrningen till Sensus Connected Touch är grym och du kan direkt röstsöka på Spoitfy på nätet via röststyrningen samt i ALL media i bilen samtidigt (USB, Skivor, Anslutna Telefoner etc). Detta saknade jag tidigare då jag har mycket musik ock man bara kan söka i en mapp i taget. Skall fortsätta utfortska Connected touch nu i dagarna.

BildBildBildBildBild
Tillbaka från semester och ser otåligt fram emot att hämta få ut bilen. Jag kunde inte hålla mig från att svänga förbi handlarn idag, men hann dessvärre inte innan stängning utan fick nöja mig med att glutta från håll genom staketet. :cry: Såg ganska klar ut, krok (delbar) och reg.plåt hade kommit på. Däremot tyckte jag toningen (Last-pkt, "std-toning") såg ljus ut jämfört med min minnesbild från demobilen (XC70 MY14). Inte för jag vet om jag ogillar det, men vad tror ni?
Bild
Jag tycker min ser mörkare ut än tidigare bil trots samma toning.

P.s noterade nu att belysta innerdörrhandtag kommit med samt även dörrbelysning ned mot marken i varje dörr. Utöver den i backspeglarna. Även belyst golv för baksätespassagerare om det nu inte funnits innan.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]