...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Blev sådär irriterad idag så jag likt vår svenska sed argt knöt näven i fickan.. och faktiskt tog upp mobilen ur fickan för att visa er.

Trots mängder med lediga parkeringar parkerar kärringen (Ja, fullt frisk och medelålders, men likt förbannat en kärring) på platsen ni ser på bilden. Jag tror den är till för utryckningsfordon, typ ambulans o sånt om det blir någon sjukdomsfall i köpcentrat... i vilket fall som helst så är det irriterande med folk som är så jävla självgoda.

Bild

Jag var nu snäll nog att cencurera både reg-skylt och kärring.. men det tog emot.

Rena cirkusen där.Samma med folk som parkerar på handikapplatser som inte har nått fel förutom att dom är blåsta...
joel80 skrev:Vadå inte tänker? Kör man på en parkeringsplats och letar parkeringar är det ganska lätt att se var en spärrzon sätter stopp och där det inte finns några parkeringsrutor. I fallet med min bild ovan verkar det vara en vana.. hon åkte direkt dit från innfarten och ställde sig.. Stod kvar där när vi kom ut från affären en kvart senare.. så det var inte heller nått "jag ska bara in snabbt och ställer mig bara här tillfälligt".
Vanligt där, stör mig inte på just det.Värre med alla jävla nötter som ställer sig på handikapplatser, dom står inte högt på min lista...
joel80 skrev: Trots mängder med lediga parkeringar parkerar kärringen (Ja, fullt frisk och medelålders, men likt förbannat en kärring) på platsen ni ser på bilden. Jag tror den är till för utryckningsfordon, typ ambulans o sånt om det blir någon sjukdomsfall i köpcentrat...
Helt normalt beteende i många länder. Varit i Grekland eller Turkiet? :wink:
av umekille
Egentligen skall man inte vara irriterad i trafiken
för en irriterad förare är en dålig förare och gör då
så andra blir irriterade också. Och i många fall är det
en irriterad förare som ställer till med tillbud och olyckor.
Vad många inte gör är att läsa av trafiken och sen köra därefter.
Ett typexempel på en irriterad förare är han i "Vi hade ändå tur med vädret"
[youtube]sceXSC_lCYw[/youtube]
Användarvisningsbild
av joel80
umekille skrev:
Spoiler »
Säger han som har sin "mest aktiv i tråd" som just den här tråden och bidragit med rätt många "jag blir irriterad på". ;)
Fast du sa ju i och för sig inte att du själv inte hör till gruppen ovan heller.. hehe.. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Folk som inte förstår sitt eget bästa på parkeringar! Som den här nöten (till vänster) som ställer sig nästan dikt an med backspeglarna.. Jag var tvungen att (försiktigt) trycka upp dörren mot plåten på den rätt nya Audin. Svårt att klara att sätta in 2-åringen i barnstolen utan att puffa till dörren med baken...

Det mest frustrerande är att parkeringen Audin ställde sig på är den sista i raden.. så hen skulle lätt kunnat ställa sig en meter åt andra sidan utan att komma nära någon eller komma utanför parkeringsrutan.
Bild
Användarvisningsbild
av Mabuse
Såg en dubbelparkerande SAAB Aero i Örebro idag.
Och när jag skulle ut på motorvägen håller jag på att fastna i accelerationsfältet för det kommer ett tåg med tre långtradare som inte håller mer än 5-6 meter mellan varandra. Jag tror att de tror att man sparar soppa att köra på det sättet. När jag väl klämt in mig mellan näst sista och sista tradaren kunde jag backa upp lite avstånd så jag kunde accelerera upp tillräckligt för att göra ett filbyte och börja köra om dem. Det tog inte många sekunder innan den sista lastbilen hade ätit upp luckan jag lämnade efter mig. Det är trafikfarligt att köra tåg på det viset.
Var fan är trafikpolisen när man behöver dem?
Användarvisningsbild
av joel80
Trafikfarligt håller jag med om.. Men det är inte bara att de tror att man spar soppa på det viset.. Man spar mycket soppa på det viset.. upp till 30% kan man spara genom att ligga med personbil nära en långtradare.. När det gäller långtradare efter långtradare trår jag det är något lägre, men fortfarande betydande, speciellt eftersom även en procentuellt lägre minskning troligen är en större minskning volymmässigt.

Volvo håller ju på att utveckla kolonn-körande bilar som kan "tolka" efter en ledarlastbil och med datorhjälp ligga rätt tajt och på så sätt spara betydande mängd bränsle.
Skit i säkerheten här finns det ju pengar att tjäna. :) (D)

"The daredevils on Discovery's Mythbusters demonstrated that if you followed a big rig by 100 feet, you could decrease your fuel consumption by 11 percent. The intrepid duo pushed the envelope further by following a truck at only 10 feet--a dangerous maneuver we don't recommend viewers try at home!--and managed to decreased their gas consumption by 40 percent."
Användarvisningsbild
av joel80
Jo jag har sett det där avsnittet ett par gånger..
Om man tänker så här.. Om bilen framför börjar bromsa och jag ligger extremt nära så hinner ju inte hastigheten mellan fordonen bli så stor innan man då "bumpar" i den framför! :D Haha..
  • 1
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 552

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]