Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70RDesign
Nån som har koll på detta?

Knorrar och har sig från bakluckan på min v70 -10. Låter som det kanske är från plasten i sidorna som ligger i spänn eller nåt. Min pappa har också en -10 och den har samma missljud. Har redan provat och tagit bort insynsskyddet med det var inte det!

Tips!!

Mvh Martin 8)
av empame
Har hört att det är ngt bakom plasten på insidan av bakluckan eller om det kanske var just den plastbiten.
Tydligen ganska vanligt knorrande v70 det där...
av v70anders
På min försvann det irriterande ljudet från bakluckan då verkstaden fettade in låsmekanismen. Det var tydligen någon serviceåtgärd som var vanlig.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag har också missljud, jag har bokat service nästa vecka och har då sagt till att dom ska åtgärda detta knorrande också.
av 9070
Skönt o höra att fler har detta problem. Trodde jag var den ända som höll på att slänga in en handgranat för att bli av med missljudet. Har smörjt in låset men det hjälpte inte ett dugg. Skall prova o smörja in allt som kan röra på sig, det borde göra bilfärden roligare
av 9070
Kom att tänka på en sak. Lossade för ett par dagar sedan inredningen i bagageluckan. Den sitter fast med ett x-antal plast "pluppar". Om dessa inte är tillräckligt stabila så borde det innebära att inredningen då kan röra på sig, och således så kommer missljudet. Skall testa att ta bort inredningen och sen ta en sväng för att kolla ifall det är det som låter. Om ingen annan hinner före mig vill säga :lol:

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]