Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

The Jaesper: Vi är många på forumet som har rätt Felkodsläsare,
varför inte göra en förfrågan, din granne 3 min. bort kanske har en ?
tala om var du håller till o fråga ? Tips: Det vore ruggigt mycket lättare
att om varje forumsmedlem la in var dom håller hus, i sin signatur !!
Jackson75 skrev:Lyckas du hålla den vid liv om du ger gas så varvtalet ligger på typ 2000rpm?
3000-4000 så dör den nog inte, men sen så fort jag lättar lite så känns det som att den får noll effekt. Finns inget där i mellan liksom!
wissel skrev:The Jaesper: Vi är många på forumet som har rätt Felkodsläsare,
Bra idé! Jag bor i Göteborg, nedre Johanneberg i höjd med Kallebäcksmotet ungefär, lite bortanför Liseberg. Om någon har en felkodsläsare i dessa trakter och vill göra en nybliven Volvo ägare en tjänst så hojta! Om inte annat, kanske billigare än Bilia i alla fall!
TheJesper skrev:
wissel skrev:The Jaesper: Vi är många på forumet som har rätt Felkodsläsare,
Bra idé! Jag bor i Göteborg, nedre Johanneberg i höjd med Kallebäcksmotet ungefär, lite bortanför Liseberg. Om någon har en felkodsläsare i dessa trakter och vill göra en nybliven Volvo ägare en tjänst så hojta! Om inte annat, kanske billigare än Bilia i alla fall!

Har en felkodsläsare och bor i gbg men vet ej vad felkoderna betyder, ska se om jag kan lösa det, Behöver hitta cd´n bara så kan man se vad det är.

Angångende petrol knappen. Bilen måste startas på bensin, annars funkar det inte och när du trycker kan du möjligtvis koppla bort bensinen vilket gör att den inte går att starta så bra :)
Petrol-lampan blir aldrig grön, åtminstone inte på min bil. Lyser den orange går bilen på bensin. Är den släckt går bilen på gas. Blinkar den så håller den på att växla mellan lägena.

Det är inte fel att rengöra gasspjället och det bör du klara för det gjorde jag och jag är jättedålig på bilar. När jag hade problem med mitt spjäll så svarade den inte alls på gas, d v s varvräknaren rörde sig inte oavsett hur mycket jag gasade.

Varför kopplar du kablarna där bak? Är det inte lättare där fram? Pluspolen finns under en plastlucka med ett stort plus på (fast det kanske du visste?).
Senast redigerad av 1 Wanchai, redigerad totalt 0 gånger.
Wanchai skrev:Petrol-lampan blir aldrig grön, åtminstone inte på min bil. Lyser den orange går bilen på bensin. Är den släckt går bilen på gas. Blinkar den så håller den på att växla mellan lägena.

Det är inte fel att rengöra gasspjället och det bör du klara för det gjorde jag och jag är jättedålig på bilar. När jag hade problem med mitt spjäll så svarade den inte alls på gas, d v s varvräknaren rörde sig inte oavsett hur mycket jag gasade.

Varför kopplar du kablarna där bak? Är det inte lättare där fram? Pluspolen finns under en plastlucka med ett stort plus på (fast det kanske du visste?).
Kände inte till hur lampan fungerade, men då vet jag det iaf! Gasspjället får jag testa att rengöra så kan jag se om det blir bättre. Återkommer med resultat för det...

Visste inte att pluspolen fanns där fram faktiskt. Helt nybliven ägare till denna bil. Förresten, något tips på hur man låser bilen om man vill ta ur batteriet och sätta det på laddning? Inget nyckelhål i bagageluckan villket innebär att om man plockar bort batteriet med bagageluckan öppen så är bakluckan olåst. Så jag fick sätta mig i bilen, låsa den, koppla ur batteriet och krypa fram med det till baksätet och gå ut där, låsa dörren och stänga! :shock:

Hej, jag har nu under vintern som vanligt problem […]

Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]