Rebban skrev:AndS skrev:Droopy skrev:Inom IT fins det releasenotes på i princip allt
Jo, men det står ytterst sällan om alla rättningar man gör. Oftast är det enbart om funktionsförändring eller nya funktioner. Många rättningar vill eller ska/kan man inte informera om.
Och det mesta som Volvo gör är ju rättningar eller mindre justeringar, har inte sett några speciella funktionsuppdateringar.
Jag som jobbar med just it säkerhet vet att nästan alla buggrelease kommer ut. Jag jobbar med större välkända leverantörer och dessa litar på att deras trogna kunder rapporterar in buggar. Har inte en leverantör som inte visar sina buggrapporter.
Dock finns undantag för mindre aktörer som har proprietära koder och när de själva ser en bugg som inte rapporterats in så kommer inte detta med. Men dessa är väldigt få
Så även jag men nu hänvisar du väl till företag, dvs B2B-segmentet, men bilen ser jag som en konsumentprodukt, dvs som att man hemma har en dator med x antal applikationer (jo bilen är ju lite dyrare också). Och många leverantörer kravställer även på att det ska finnas personal som har godkänd certifiering för att få tillgång till informationen, t,ex, Microsoft, Cisco, etc.
Vad man rättar i olika applikationer från Microsoft, Google, Intel, AVG, Apple och så måååånga flera, till konsumentsegmentet redovisas definitivt inte och speciellt inte om du ser till säkerhetsprodukterna. Men vi kanske missförstår varandra i resonemanget eller har olika syn på det man ser och det man inte ser i det som rättas

. För då har du väl också upptäckt att saker händer med nya releaser och även vid rättningar som inte finns beskrivet i det som t.ex. rättats.
Så skulle någon få en "buggrapport" är det serviceverkstan, men så verkar inte verksamheten inom detta området fungera.