Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej , finns det någon här i Göteborg som har V70 eller s60 2.5t som är kunnig och skulle vilja jämföra prestandan Och kanske kan säga vad det är för fel på min motor .Min går inte okej . Drar in bilfan i en bergvägg snart ! Mvh Peter .
Motorn går som en 170 hk , inget skjut alls . Jag har gjort följande : ny magnet ventil , bytt termostat och tempgivare , gjort rent spjällhus , gjort rent lmm , gjort rent map sensor / tryckgivare som sitter på intercooler , rengjort och inspekterat vevhusventilationen . Jag har även provtryckt tryckrör och Intercooler ända från lmm = inget läckage . Vacuum slangarna är hela och ej torr spruckna . Det känns inte alls kul att mer eller mindre få smisk på fingrarna av en 170 hk glt när man själv åker turbo , eller det skall föreställa turbo iaf . Och det finns inga felkoder heller , har felsökt med vida dice . Alltså jag vet inte vad jag skall göra mer nu , jag tycker jag har testat det mesta . Därför hade det vart fint om någon med lika dan motor kunde åkt med eller lyssnat på motorn . Jag har idé torka nu :roll: . Peter .
peter7705 skrev:Motorn går som en 170 hk , inget skjut alls . Jag har gjort följande : ny magnet ventil , bytt termostat och tempgivare , gjort rent spjällhus , gjort rent lmm , gjort rent map sensor / tryckgivare som sitter på intercooler , rengjort och inspekterat vevhusventilationen . Jag har även provtryckt tryckrör och Intercooler ända från lmm = inget läckage . Vacuum slangarna är hela och ej torr spruckna . Det känns inte alls kul att mer eller mindre få smisk på fingrarna av en 170 hk glt när man själv åker turbo , eller det skall föreställa turbo iaf . Och det finns inga felkoder heller , har felsökt med vida dice . Alltså jag vet inte vad jag skall göra mer nu , jag tycker jag har testat det mesta . Därför hade det vart fint om någon med lika dan motor kunde åkt med eller lyssnat på motorn . Jag har idé torka nu :roll: . Peter .
Anslut en laddtrycksmätare och kolla om du verkligen får nåt skjut av turbon?
Hej , idag har jag pulat lite med bilen . Bytt luftfilter , tagit bort insuget på turbon och kännt på impellern . Kollat membranet på dumpventilen och monterat laddtrycks mätare . Enligt mätaren så laddar den 0.5 . Är det bra eller hur mycket skall en 2,5t ladda ? Och hur lätt skall man kunna snurra impellern med fingrarna ? Tycker inte det blev nån jätteskillnad efter luftfilter byte .
Okej . Normalt då alltså . En fråga till , på vilket sätt glödgar man turbon bäst ? Alltså få den att bli riktigt ordentligt varm så man bränner bort sot i avgas turbinen ?
Senast redigerad av 1 peter7705, redigerad totalt 0 gånger.

Va bra 😃😃😃 Då kan vi fortsätta som f&ou[…]

Volvo car UX

Nej fan föredrar nuvarande... :-(

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]