Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ptja76
Hej!

Har en V70 2010 R-design med Orginalfälgar 18 (245/40-18), känns som det är lättare att vända med en 24 meterslastbil.
Kan man på något enkelt sätt ändra styrutslaget så den blir som en normalkombi eller måste man helt enkelt byta bil om man inte
skall ligga och åka landsväg?
av AndS
Eller byta till mindre fälgar med smalare däck. Du får då också byta stopp för max styrutslag.
Finns ingen praktisk nytta med de du har, enbart en utseende fråga.
av ptja76
Hej!

Hur blir det som jag byter bil till en XC60 (ändå funderat på byte) är det styrvinkelbergränsning där också på en R-design?
Är XC60 r-design sänkt jämfört med orginal??
Användarvisningsbild
av MartinS
ptja76 skrev:Hur blir det som jag byter bil till en XC60 (ändå funderat på byte) är det styrvinkelbergränsning där också på en R-design?
Bara om den levererats med 20" från fabrik.
ptja76 skrev:Är XC60 r-design sänkt jämfört med orginal??
Nej, samma höjd men med ett fastare chassie.

/Martin
av ptja76
Någon som vet i cm hur mycket sämre vändradie respektive r-design bil har?
av mattish
rdesign11 skrev: Jag upplever precis samma. Det är verkligen ingen bra svängradie på min heller. Volvo brukar ju annars vara kända för bra svängradie. Ja ja, det är sånt man får leva med. Den är i alla fall kul att köra fortfarande och den går som ett skott :)
Inte sen dom var bakhjulsdrivna.. Nu är dom precis som andra bilar med framhjulsdrift...
av AndS
squadron skrev:Har en vanlig V70II -09 som jag upplever har sämre svängradie än vad min V70N hade.
Med samma hjulstorlek/bredd? För det påverkar.

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]

V90 läggs ner.

Och bestyckat med alla tillbehör eller en gan[…]