- tor 18 jul 2013, 18:14
Svärfars bil krånglar. Plötsligt så går det inte att varva upp motorn, utan pulserar runt 1500 varv med gaspedalen i botten. Tomgången är dock helt normal, och den startar lätt. Vid en felkodskoll fick jag fram felaktig signal från tomgångsmotorn.
Detta fel inträffade när han var på väg till kolonistugan, alltså helt plötsligt, och när han linkat sig en bit, så tändes även lambdalampan.
Jag provade med att byta spjällhuset, chansade på spjällägesgivaren. Men icke. Nu får vi ingen felkod heller.
Då är frågan vad som händer om tomgångsmotorn krånglar ? Jag har även sneglat på LMM, men där tog vi loss kontakten, och då gick den ännu sämre...
Någon som har råkat ut för detta ?
Detta fel inträffade när han var på väg till kolonistugan, alltså helt plötsligt, och när han linkat sig en bit, så tändes även lambdalampan.
Jag provade med att byta spjällhuset, chansade på spjällägesgivaren. Men icke. Nu får vi ingen felkod heller.
Då är frågan vad som händer om tomgångsmotorn krånglar ? Jag har även sneglat på LMM, men där tog vi loss kontakten, och då gick den ännu sämre...
Någon som har råkat ut för detta ?
Senast redigerad av 2 Bonzo11, redigerad totalt 0 gång.
- By KnotVillage