Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av defacto
Shiloh skrev:Tjena, är det någon här som monterat en sådan här katalysator på en V40 -96 1,8 ifrån skruvat.se?
http://www.skruvat.se/Katalysator-P104633.aspx

Var in på AD Bildelar idag och dem ville ha 4800 för en ny. Varför är skillnaden på priset så stort?

Ena är märke och andra en *replika*

jag har kört med skruvats kat. och deras feritta system helt utan problem.. tyckte att det även blev ett mysigare ljud,

om du är duktig på att svetsa så rekommenderar jag att du köper ett universal och modar till din bil. då kan du komma undan väldigt billigt.
Användarvisningsbild
av e5frog
Tittar man på den fruktansvärt dåligt översatta Däckonline-sidan så blir det fler frågetecken ju mer man läser...
När det gäller katalysatorerna i erbjudandet så handlar det uteslutande om reservkatalysatorer, dessa är inte avsedda att användas som så kallade likvärdiga katalysatorer.
Vad menas?
Användarvisningsbild
av stooges
När det gäller däckonlines var jag lite skeptisk första gången men har bytt på ett par Fordar en Audi och Bmw.
Har funkat perfekt alla gånger ännu. Till Mondeo får man böja till fästena annars är det ok.
Vill du komma billigare undan så är det väl bara universal.
Användarvisningsbild
av e5frog
Jag har en kille som ska svetsa mitt (sprucken skarv där den breda delen börjar smalna av) men om inte det funkar så har jag redan hittat ett fräscht begagnat original för 2000kr, då hoppas jag att allt ska passa ordentligt.

Vad brukar ingå i en monteringssats, gummi och packning? Det är väl annars nya bultar man vill ha då de förmodligen rostat bortom igenkänning och skulle vara smidigast att ta med vinkelslipen? När jag bytte mittdelen så hade även halva öglorna rostat bort på bakre ljuddämparen (där bultarna sitter) men det fanns halva kvar så med lite extra flit så fick jag ihop det. Mekonomen den gången, fattades några centimeter i sidled, nästan sugen på att kapa röret och sätta en skarv men jag får väl se hur katalysatorn hamnar vad det nu blir för lösning.

Någon som har en smart sökmetod för att slippa alla katalysatorer som inte passar min bil (motor B4184S2, dubbla rör fram till plattan som fäster vid grenröret men man hittar mest en uppsjö med enkelt rör).

Nu har jag lyft av multiremmen och det gö[…]

Volvo Assistans - och sedan?

@apersson850 , Man servar sin Volvo hos en Volvo […]

V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]