- ons 17 jul 2013, 22:08
#770958
Hur har ni löst spänningsförsörjningen till denna kinahistoria? eller går den på ström ifrån bilen eller datorn?
Kan man på något vis göra någon loggning eller kika på in/ut-värden medans man kör? tänkte se vad som händer med gasspjällspotentiometern
samt tomgångsmotorn.. se hur spänningen/signalen förändras. Jag får när jag trycker på gasen inget direktsvar utan kan hacka/lagga till en sekund då man duttar på pedalen eller om man står
vid en cirkulation o ska skynda sig iväg då går det inte för bilen står still i en halv sekund till en sekund o då får man avbryta utkörningen från cirkulationen :)
håller man en jämn hastighet så smårycker bilen också.. inte mycket men man känner av det...
ska man krypköra så måste man ge en del gas annars om man endast använder kopplingen så går varvräknaren ner en hel del och då kompenserar bilen så varvräknaren går upp igen.. sen ner... o nästan så att motorn stannar :)
lite konstigt förklarat men.. tänkte om man med hjälp av denna diagnosenhet kan kolla upp olika värden.. eller måste man rent fysiskt gå in med multimetern o kolla på kontakterna?
Kan man på något vis göra någon loggning eller kika på in/ut-värden medans man kör? tänkte se vad som händer med gasspjällspotentiometern
samt tomgångsmotorn.. se hur spänningen/signalen förändras. Jag får när jag trycker på gasen inget direktsvar utan kan hacka/lagga till en sekund då man duttar på pedalen eller om man står
vid en cirkulation o ska skynda sig iväg då går det inte för bilen står still i en halv sekund till en sekund o då får man avbryta utkörningen från cirkulationen :)
håller man en jämn hastighet så smårycker bilen också.. inte mycket men man känner av det...
ska man krypköra så måste man ge en del gas annars om man endast använder kopplingen så går varvräknaren ner en hel del och då kompenserar bilen så varvräknaren går upp igen.. sen ner... o nästan så att motorn stannar :)
lite konstigt förklarat men.. tänkte om man med hjälp av denna diagnosenhet kan kolla upp olika värden.. eller måste man rent fysiskt gå in med multimetern o kolla på kontakterna?
Volvo S40N 1.8 -06