Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefanL
Har en V70 :06 2,4d som kupéfläkten inte startar med en gång trotts att fläkt reglaget visar att fläkten ska gå. fläkt startar efter c:a 5-10 min körning,
spelar ingen roll om det är höest, vinter,vår eller sommar ej heller om det är sol, regn eller snö.
Kan det vara fläkt motorn som är på väg att ge upp? Har hört att det finns ett motstånd på fläktmotorn som kan gå sönder men då borde väl inte fläkten starta om det är trasigt? Volvo verkstaden som jag frågat har aldrig hört talalas om detta fel :???:
Är det någon som har varit med om liknande eller har någon teori om vad detta kan bero på. Tar tacksamt emot tips och råd. :)
Användarvisningsbild
av wissel
Vad händer om du kör på Auto läget och ökar gradantalet resp. minskar gradantalet ?
AC läget ON, Temp Auto, välj grader ?
Snurrar fläkten ? Om den gör det så verkar vredet paj ?!
Användarvisningsbild
av Perc
Det finns inget motstånd på fläktmotorn utan ett effektsteg. Du har ju ECC med steglös fläktreglering.

Svaret du fick från verkstan var nog mest för att slippa dig. Dom vill ta in bilen, felsöka, laga och ta betalt efteråt. Det tillhör inte deras arbetsuppgift att gissa sig fram baserat på felbeskrivningar hos folk som tittar förbi och vill ha tips.

jag slår dig med 1år 2016 köptes[…]

Hur kom du till slutsatsen att den är trasig?[…]

Identifiering Volvofälg

Min 744 GLT 16 valve hade också M46. Jag gil[…]

Var in på Volvo hemma i byn och tänkte […]