Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Avuriel
Hej!

Jag ska inte sälja bilen än på ett tag, men är rätt intresserad att höra andras åsikter om Pris/Värdeminskning.

Jag har en D2 Momentum på snart 2000mil.
Färg: Raw Copper
Den är extrautrustad med:
Panoramatak, Sportspoiler, Teknikpaket Premium (7'' färgskärm 10hgt á 5x130w), Auto P-Pilot, Reglerbar styrservo, Diesel P-Värmare med tidur, Eluppvärmd Vindruta, Stänkskärmar bak & fram, Tonade rutor, Högt lastgolv, Keyless drive, Alu Mannan 205/50 17'', Vinterhjul Maters 205/55 16'', Intropaket och allt som där funnits (Digitalt kombinstrument, Backkamera, Beslyst Växelknopp, P-sensorer)

Har för mig att listpriset gick på runt 345.
Min uppskattning på det nuvarande priset är runt 250-260 eller är jag ute o cyklar? Detta i syfte att se om fallet stämmer överens med min kalkyl.
av Droopy
Listpriset tycker iaf jag är ointressant, det betalar ju ingen. I övrigt verkar det väl kunna stämma. Sedan vet man ju aldrig vad sin kommer i framtiden för erbjudanden. Om ett halvår kanske det går att få en sådan V40 med den utrustningen för 299 ny och då sjunker ju såklart ochså andrahandsvärdet ännu mer.

Jag brukar säga, minst 50% bort på 3år, ungefär. Om man nu vill räkna på värdetappet,
Användarvisningsbild
av Snowie
Skulle säga att den ligger ännu lägre.
D2 summun bilar på blocket med likande utrustning och mätartal för runt 220k hos bilhandlare.

Så skulle säga 200k +20k eftersom du har den stora stereon så med rätt köpare.

/Snowie.
Snowie skrev:Skulle säga att den ligger ännu lägre.
D2 summun bilar på blocket med likande utrustning och mätartal för runt 220k hos bilhandlare.

/Snowie.
har också sätt det känns ändå som ett bra pris för en summum. är det någon kampanj bil lr nått alla bilar har ju samma utrustning finns jätte många sånna bilar runt omkring göteborg hos handlarna
Användarvisningsbild
av ziaal243
blåbärsmannen skrev:
Snowie skrev:Skulle säga att den ligger ännu lägre.

/Snowie.
har också sätt det känns ändå som ett bra pris för en summum. är det någon kampanj bil lr nått alla bilar har ju samma utrustning finns jätte många sånna bilar runt omkring göteborg hos handlarna
förmodligen lagerbilar. vissa användes av hertz, hyrde en sådan en gång
Användarvisningsbild
av ziaal243
blåbärsmannen skrev:byter hertz så ofta dom är ju inte änns ett år ju
yes, de jag har pratat med byter en gång per år. men så klart olika från kontor till kontor
Användarvisningsbild
av MartinS
De stora (Hertz etc.) byter innan de blir ett år. De lite mindre (typ statoil) brukar skaffa nytt innan sommaren så de har dubbel flotta för alla som hyr semesterbil och sedan säljer de de gamla efter sommaren.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Byter Hertz så ofta för att förbättra registreringsstatistiken på nya Volvo bilar? :)

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]