Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag använde Gun Gum för att täta den där sfäriska ringen som sitter direkt på grenröret och vidare på avgasystemet.
Jag använde det på alla ytor som har ett tryck på sig, dvs en annan yta pressar emot när jag skruvar fast.

Tror ni detta håller?
Bild

Bild
sån skit är inget annat än nödlösning renslipade ytor o nya original tätningar är enda raka

möjligen ja kan använda montagepasta då man ska montera en rörmuff men skruvade avgasförband använder man bara original tätning
darkien skrev:sån skit är inget annat än nödlösning renslipade ytor o nya original tätningar är enda raka

möjligen ja kan använda montagepasta då man ska montera en rörmuff men skruvade avgasförband använder man bara original tätning
Men jag har använt gun gum som packning typ.
darkien skrev:precis sån skit e bara nödlösning som packning originalpackning e enda raka om man vill undvika avgasläckage
Problemet är att grenröret har spruckit.

Den där fästet som du ser på bilden. Den med 2 hål i. Den är lös fast den har bara spruckit så den är ungefär som en bricka.
Bild

"Den sfäriska ringen som du kallar det är väl den leden som flexar när motorn rör sig?
Eller har du ett flexrör också?"

Jag har bara den sfäriska ringen,
Tror ni täta med glasfiber fungera? Vi säger att jag lindar runt glasfiber runt röret och sen pressar man på packningen som är sfärisk.
Svetsa det. Nu när du har det löst är det ju mycket enklare att svetsa än med det på plats. Samt det håller. Olika massor på så varma saker som vibrerar brukar vara mycket svårt att få hållbarhet på i längden.

nu ser jag inte riktigt vart det spruckit.

Men hjälpte en en gång med ett sånt här som spruckit och verkstan som svetsa det sa att dom hade svetsat många såna som svetsningen lossnat på.

Lycka till
Med vänlig hälsning,
Andis
Renovering framvagn Volvo 240

Blev en hel sänksats med Lesjöfors fj&a[…]

Hej, Jag får intermittent fel på back[…]

Jag har råkat på en bil där ena &[…]