Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skyrazer
Hej hej!

Nu har till och med min, innan helt felfria, V60 drabbats av något så löjligt som att larmdioden i vindrutan har slutat fungera...?
Skall ta det med Bilia på måndag (semestern börjar då) men tänkte om någon annan har någon koll på vad som kan ha hänt.
Är det inte korrekt att den skall lysa med ett fast sken när du låser bilen och sedan blinka med ca 15-20 sekunders mellanrum? Min är helt svart men jag har ännu så länge bara kontrollerat på dagen, det är väl inte så att den har ett skymningsrelä som tillåter den att fungera enbart när det är mörkt ute?
Återkommer med uppdatering så fort det löst sig men mottager tacksamt idér vad som kan hänt :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är nog troligen att bilen inte larmar på av någon anledning än att dioden skulle gå sönder. Får det verifiering via blinkersen att den larmar på som den skall?
Användarvisningsbild
av skyrazer
MartinS skrev:Det är nog troligen att bilen inte larmar på av någon anledning än att dioden skulle gå sönder. Får det verifiering via blinkersen att den larmar på som den skall?
Yes! Blinkers är som vanligt med ett långt lås-blink och två vid upplåsning.
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]