Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Om man nöjer sig med halogenlampor och kan parkera utan hjälpmedel är det väl en finfin bil... Men ovanligt, ja.

Kan man gissa att den hittat ut från Volvo PV kanske?
Eller så är det någon som haft ett tak på bilens grundpris och extrautrustning har räknats på ett annat sätt, för annars hade det väl i princip lönat sig med Summum och slippa betala extra för skinn och elinfällbara speglar?

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
av dissonans
Jag tycker inte den specen är så konstig. Största problemet är avsaknad av taklucka samt den helljusa inredningen som jag inte alls gillar. PDC och dimljus går att montera i efterhand, xenon är jag inte beroende av. I mina ögon har utrustningshysterin gått lite långt (börjar närma sig autopower), för mig räcker det med lucka, läder och bra ljud. Visst var det kul med all den utrustning jag hade i T6an (_allt_ utom växlare, sub, radar och pdc fram) men jag kan inte direkt säga att det har så stor betydelse.
av dissonans
Taklucka är livskvalitet och har inget med kylning att göra. Sommarkväll med öppen lucka, ljuv musik och en vällåtande bensinsexa, det är nästan oöverträffat.
av Lövet
Smakar nästan taxispec på bilen (de vill inte ha xenon exempelvis) men motorn och lådan är helt fel för det. Spännande specning är det som sagt.

Utrustning är så personligt att man ska akta sig för att påpeka vad som är nödvändigt eller inte kan jag tycka.
av jpennerb
Regnsensorn är väl också ett tillval eller så ingår den i momentum? En Kinetic med ljus inredning tycker jag är grymt fult!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det kanske va någon som inte gillade kromdetaljer som beställde den. :lol:
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]