Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en 940 GL -91 som mitt under färd började tuta konstant av sig själv. Efter det så går bilen ej att starta med nyckel utan då tutar den istället vid 2:a läget på tändningen och startmotorn går inte igång på 3:e läget. Har kopplat ur signalhornet och får rulla igång bilen om jag vill köra den. Har mätt upp ström med multimeter och startmotorn får ström. Alla säkringar ser hela ut, men har inte mätt upp med multimeter ännu. Bilen har inget larm installerat och den har en manuell växellåda.
MadAss skrev:Volvo Guard Alarm med startspärr?
Var ett tag sen jag skrev här. Den har inget larm. Felet med att den inte startade med nyckel var startmotorn (även fast den var ny) så nu startar den. Tutan ligger dock på hela tiden när man startar bilen.
Byt ut kabeln. Den jordar signalhornet i ratten när man trycker på "signalknappen". Nu har du troligen fått en skada på kabeln någonstans. Den kan ligga i kläm. Isoleringen kan vara avskavd etc. etc. och tjuvjorda. Byt kabeln hela vägen från ratten till signalhornet. Använd den gamla kabeln som dragsnöre att dra i den nya. Den tjuvjordar även om du kopplar bort signalhornet, men då har du ingen spänningsmatning 12 volt, till hornet.
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android