Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swemax
Min går åt andra hållet nu är planerad lev v30

Men det hjälper ju inte mig
av swemax
Nu hoppat till steg 5
Och köplats 4780
I övrigt inga ändringar
av swemax
Steg 7
Köplats 4048
Beräknad leverans V29

Varför har det aldrig varit på detta viset när man haft bråttom med att få nya bilen?
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Hmm, verkar vara 13A max om jag förstår laddningssladden rätt. Men det är klart störande att det den tar 11,5kw att ladda batteriet på 8kw (ok, batteriet är på 11,2kw men endast 8 kw är brukbart). Idag stod det att den var fulladdad/lös grönt men den drog ändå 0,3kw till innan jag tog ur sladden. Idéer?
av marcbe
FSandstrom skrev:Hmm, verkar vara 13A max om jag förstår laddningssladden rätt. Men det är klart störande att det den tar 11,5kw att ladda batteriet på 8kw (ok, batteriet är på 11,2kw men endast 8 kw är brukbart). Idag stod det att den var fulladdad/lös grönt men den drog ändå 0,3kw till innan jag tog ur sladden. Idéer?
Vet om jag förstod frågan rätt, men det finns ju funktioner som utnyttjar elenergin via laddkabeln när bilen stå på laddning, t ex automatisk batterikylning via AC:n, förklimatisering av bilen om man valt det.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
marcbe skrev:
FSandstrom skrev:Hmm, verkar vara 13A max om jag förstår laddningssladden rätt. Men det är klart störande att det den tar 11,5kw att ladda batteriet på 8kw (ok, batteriet är på 11,2kw men endast 8 kw är brukbart). Idag stod det att den var fulladdad/lös grönt men den drog ändå 0,3kw till innan jag tog ur sladden. Idéer?
Vet om jag förstod frågan rätt, men det finns ju funktioner som utnyttjar elenergin via laddkabeln när bilen stå på laddning, t ex automatisk batterikylning via AC:n, förklimatisering av bilen om man valt det.
Förklimatisering har jag fattat, men batterikylning? En fläkt går igång när man sätter i sladden, och den avslutar även med fläkten, men jag tror att elen till den är försumbar eftersom den går så kort tid. Men du skulle absolut kunna vara något på spåren, får googla lite på det.
Användarvisningsbild
av joel80
Blanda inte ihop kwh med kw.. blir lite rörigt att förstå.. speciellt efter en semesteröl.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Ah, sorry, det skall nog in ett h på de flesta platserna :-)
av marcbe
FSandstrom skrev:
Förklimatisering har jag fattat, men batterikylning? En fläkt går igång när man sätter i sladden, och den avslutar även med fläkten, men jag tror att elen till den är försumbar eftersom den går så kort tid. Men du skulle absolut kunna vara något på spåren, får googla lite på det.
Inte försumbar. Visst, själva elkylfläkten du hör drar max några hundra watt, men den går pga att AC-kompressorn går under batterikylning, och den kan dra 1-2 kW om det behövs för att kyla batteriet.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
marcbe skrev:
FSandstrom skrev:
Inte försumbar. Visst, själva elkylfläkten du hör drar max några hundra watt, men den går pga att AC-kompressorn går under batterikylning, och den kan dra 1-2 kW om det behövs för att kyla batteriet.
Borde det i så fall gå åt färre kWh att ladda fullt om man laddar på 6A än 13A? Batteriet borde ju bli klart varmare på 13A, eller?
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]